Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت 240 واحد نساجی کوچک، متوسط و بزرگ در این استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری موج از شفت، علی منتظری امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان با اشاره به توانمندی گیلان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: صنعت استان دارای پیشینه تاریخی است.
وی به احداث کارخانه ابریشم‌کشی گیلان در 120 سال گذشته اشاره کرد و افزود: صنعت استان با تکیه بر مزیت‌های طبیعی به‌ویژه کشاورزی در زمینه ابریشم، چای، کنف، برنج، زیتون و نساجی گسترش پیدا کرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت 240 واحد نساجی کوچک، متوسط و بزرگ در این استان خبر داد و بیان کرد: بیشتر تولید واحدهای مذکور الیاف پلی‌پروپیلن، انواع نخ پنبه‌ای، پارچه اکریلیک، پارچه پنبه‌ای، الیاف مصنوعی و انواع پوشاک است و در این حوزه گیلان جزو شش استان برتر کشور محسوب می‌شود.
منتظری با بیان اینکه در حوزه داروسازی گیلان از مهم‌ترین استان‌ها در کشور است، تصریح کرد: نخستین کارخانه تولید آنتی‌بیوتیک‌های ضد سرطان در خاورمیانه در گیلان راه‌اندازی شده است.
وی به برخی از واحدهای دارویی مطرح کشور در گیلان اشاره کرد و گفت: واحدهای داروسازی سبحان دارو، کاسپین تامین، بهوزان و ...، استان را به قطب تولید انواع قرص، محلول‌های دارویی، شربت دارویی، ژل دارویی، انواع پماد، کرم و قطره‌های دارویی تبدیل کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه واحدهای متعدد صنایع فولادی، محصولات کانی غیر فلزی، بهداشتی، الکترونیکی، غذایی، آشامیدنی و سلولزی در عصر جدید در استان احداث شده است، خاطرنشان کرد: تعداد 2 هزار و 600 واحد تولیدی با اشتغال مستقیم 87 هزار نفر در حوزه صنعت و معدن گیلان فعال است.
منتظری به احداث صدها پروژه صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از 80 هزار میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: احداث واحدهای مذکور گیلان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.
وی، برآورد مجموع اشتغال طرح‌های مذکور را 40 هزار نفر خواند و اظهار کرد: گیلان به‌واسطه موقعیت ژئواستراتژیک، وجود آزادراه و راه‌آهن در حال احداث با ظرفیت حمل 10 میلیون تن کالا و جابه‌جایی 3 میلیون و 600 هزار مسافر از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به شرایط آب و هوایی معتدل استان اشاره کرد و افزود: شرایط مذکور زمینه مناسبی برای فعالیت صنایع غذایی، نساجی، دارویی و ... را در گیلان فراهم کرده است.
منتظری با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده از دیگر مزیت‌های گیلان محسوب می‌شود، تصریح کرد: وجود زیربنای اساسی آب، برق و گاز، این استان را از مستعدترین استان‌های کشور برای جذب سرمایه‌گذار کرده است.

تاریخ: دوشنبه 23 فروردین 1395