Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ابوالقاسم شیرازی تاکید کرد : تمامی عرضه کنندگان برندهای خارجی پوشاک باید با ثبت نام در سامانه امور اصناف فعالیت خود را ثبت کنند و هر واحد صنفی حداکثر سه ماه برای تکمیل مدارک و تهیه مجوز مهلت دارد.
شیرازی با بیان اینکه واحدی فاقد مجوز بعد از دریافت اخطار و عدم تمکین پلمپ خواهد شد ، افزود: امسال فقط برندهایی که در سامانه مرکز اصناف ثبت نام کرده مجاز به فروش پوشاک با برندهای معتبر خارجی است.
وی گفت: امسال به واحدهای صنفی که تابلوی سردر آنها خارجی بوده یا از برندهای غیرمجاز استفاده کرده اند در مرحله اول اخطار داده شد و در صورت بی توجهی پلمپ خواهد شد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به صدور اخطار برای ۷۰ واحد صنفی افزود : واحدهایی که تابلوهای خود را جمع اوری کرده اند اجازه فعالیت دوباره می گیرند.
شیرازی محل تولید ۱۰ تا ۲۰ درصد برندهای پوشاک خارجی را داخل ایران اعلام کرد و گفت: برندهای خارجی پس از دریافت مجوزهای لازم از کشور مبداء به مرکز امور اصناف و بازرگانی زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه و پس از ثبت برند و بررسی کارشناسان اجازه فعالیت در کشور را دریافت می کند.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه پوشاک جزو کالاهای بادوام نیست در گذشته ثبت برندهای خارجی در مقطعی لغو شد که شرایط نابسامانی را در بازار پوشاک ایجاد کرد .

تاریخ: سه شنبه 7 اردیبهشت 1395