Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مديركل دفتر صنايع نساجي وزارت صنعت با اشاره به اقدام هاي دولت يازدهم براي حمايت از اين صنعت گفت: حمايت تعرفه اي از نخ يكي از اين اقدام ها بود بطوريكه حقوق ورودي انواع نخ به طبقات بالاتر افزايش يافت.
وي حمايت تعرفه اي از انواع پارچه، حذف ارز مبادله اي براي واردات، مديريت واردات بي رويه قاچاق، ثبت برند و اصلاح قيمت هاي وارداتي را از ديگر اقدام هاي دولت خواند و افزود: واردات نخ و پارچه به كشور در دو سال گذشته هر سال 25 درصد كاهش يافته است.
وي ايجاد شهرك هاي تخصصي پوشاك را از ديگر اقدام هاي دولت دانست و افزود: يك شهرك تخصصي نساجي در تهران براي استقرار 150 واحد متوسط و بزرگ در حال ساخت است كه تا يك و نيم سال آينده بهره برداري مي شود.
وي ايجاد واحد توليدي پارچه چادر مشكي در شهركرد و پيشنهاد تشكيل صندوقي براي جمع آوري حقوق ورودي از صنايع نساجي براي توسعه صنعت نساجي را از ديگر اقدام ها برشمرد و گفت: هدفگذاري امسال ما افزايش 20 تا 25 درصدي صادرات است.
نصراللهي با انتقاد از برخي جريان سازي ها در رسانه ها در باره تعطيلي واحدهاي نساجي گفت: ما نبايد از اينكه دو يا سه واحد بزرگ نساجي كشور دچار مشكل هستند، نگران شويم.
وي با بيان اينكه برخي از كارخانه ها مانند نساجي مازندران، پيشاني صنعت نساجي كشور محسوب نمي شوند، افزود: بسياري از اين واحدها داراي مشكل هاي داخلي و مديريتي هستند و نحوه واگذاري آنها بدرستي انجام نشده است.
وي تصريح كرد: ما با تقاضاي مطلوبي از سوي بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در صنعت نساجي مواجهيم اما كمبودهايي در بخش تسهيلات داريم كه وزير صنعت در باره پيگيري آن قول مساعد داده است.
محمد كريمي دبير انجمن علوم و فناوري هاي مهندسي نساجي ايران نيز در اين مراسم با اشاره به اهداف و برنامه هاي اين انجمن كه از سال 1389 آغاز بكار كرده است، گفت: لازم است در باره ارتباط صنعت با دانشگاه با خلاقيت و نوآوري عمل كنيم و در باره آينده شغلي دانش آموختگان تحصيلات تكميلي رشته هاي مرتبط با نساجي، برنامه ريزي شود.
دهمين كنفرانس ملي مهندسي نساجي ايران روز سه شنبه در دانشگاه صنعتي اصفهان آغاز بكار كرد.
اين كنفرانس ملي با هدف تحقق دانشگاه كارآفرين، توسعه فناوري و تجاري سازي فناوري و ارتباط صنعت با دانشگاه به مدت سه روز تا نهم ارديبهشت در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار مي شود.

تاریخ: سه شنبه 7 اردیبهشت 1395