Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

در همایش اقتصادی «ایران-ایتالیا» درباره انتقال تکنولوژی پوشاک از ایتالیا به ایران بحث شد.

 

نخستین همایش اقتصادی «ایران-ایتالیا» برگزار شد تا راه‌های توسعه مراودات اقتصادی و تجاری بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد و برای مشکلات موجود راهکار ارائه شود. 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایش مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا در ادامه دیدارهای دو دولت و با هدف استحکام روابط برگزار شد و درصدد بازسازی روابط تجاری، اقتصادی بین سرمایه‌گذاران دو کشور بود. والریو دمولی، عضو هیات مدیره امبروزتی در این مراسم گفت: «ما باید رابطه ایران و ایتالیا را تقویت کنیم و گسترش دهیم. در واقع ما باید کمک کنیم تا به راحتی روابط میان این دو کشور برقرار شود.»

 

وی با بیان این‌که از سال 2000 یک‌سری فعالیت‌هایی را شروع کردیم و در حقیقت مایل بودیم که ارتباط خوبی با ایران داشته باشیم.، تصریح کرد: «حدود 400 هزار شرکت متوسط و کوچک در ایتالیا وجود دارد که دو برابر آلمان است و حاضرند با ایران مشارکت کنند.»

 

عضو هیات مدیره گروه امبروزتی عنوان کرد: «ایتالیا از سال 2000 تا 2012 رشد اقتصادی خوبی داشته و در 2011 از رشد میانگین 8.6 درصدی برخوردار شده است.»

 

پائولو بورزاتا، مدیر‌عامل گروه امبروزتی نیز گفت: «ما در این مشارکت هدفمان این است که ایجاد اعتماد کنیم. فقط در تجارت نیاز به بحث‌های تجاری نیست. ما می‌خواهیم با فرهنگ و سیاست‌های ایران آشنا شویم تا بتوانیم مشارکت بلندمدتی داشته باشیم.»

 

فریال مستوفی، رییس کمیته سرمایه‌گذاری خارجی اتاق تهران در  جریان این همایش متذکر شد: «هدف ما از این همایش این است که با سیاست‌های دو کشور تجار آشنا شویم و همکاری‌های سطح بالایی داشته باشند.»

 

وی افزود: «قرار است این همایش هر سال تا 5 سال آینده برگزار شود. اتاق بازرگانی تهران هدف دارد که جلب سرمایه‌گذاری کند تا تجار ما بتوانند آموزش تجاری داشته باشند و همکاری‌های خود را افزایش دهند.»

 

مستوفی تصریح کرد: «در سفر رییس‌جمهور توافقاتی صورت گرفته و تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده، ولی با امبروزتی نبوده است.»

 

وی عنوان کرد: «در برنامه ششم توسعه آمده که 30 درصد از تولیدات ایران باید صادر شود و محور این مشارکت‌ها بیشتر در این زمینه است.»

 

در این میان، در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگاران که آیا ایتالیا حاضر است تکنولوژی پوشاک را به ایران بیاورد، یا خیر قائم‌مقام امبروزتی پاسخ داد: «در حقیقت همه شرکت‌ها تمایل دارند انحصار داشته باشند. ولی شرکت‌های ایتالیایی در این همایش حضور دارند و علاقه‌مند به همکاری‌های مشترک با ایران هستند.»

 

وی افزود: «در صنعت و گاز رابطه ایران و ایتالیا از سال 2000 تا 2014 کاهش یافته بود، ولی امسال دوباره افزایش یافت که به میزان 10 درصد در ماه فوریه رشد داشته است و قرار است 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در چند سال آینده در این زمینه‌ها صورت گیرد.»

 

تاریخ: سه شنبه 28 اردیبهشت 1395