Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واردات و قاچاق در صنعت نساجی وجود دارد، گفت: باید کاری کرد تا تولیدات داخلی جایگزین واردات کالا و قاچاق در کشور شود.

 

به گزارش ذاکرنیوز از قزوین، گلنار نصراللهی در نشست مشترکی با صاحبان واحدهای تولیدی نساجی استان  قزوین که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: صاحبان کارخانه‌های نساجی مالیات برارزش افزوده پرداخت می‌کنند در حالی که این مالیات‌ها را باید  افراد بپردازند ولی باز هم این صنایع را دچار مشکل می‎‌کنند.

 

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای نساجی استان قزوین از موقعیت و شرایط مناسبی در مقایسه با استان‌های دیگر برخوردار هستند، عنوان کرد: این امر نشانگر قدرت صنایع نساجی در استان قزوین است.

 

وی با اشاره به اینکه موانع و مشکلات صنعت نساجی استان  قزوین باید بررسی و برطرف شود، عنوان کرد: با واقعیت‌گرایی مدیران استانی همچون رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون استاندار قزوین شرایط واحدهای نساجی باید بررسی شده و موانع مشکلات این واحدها نیز باید برطرف شود.

 

نصراللهی با اشاره به اینکه واردات و قاچاق در  صنعت نساجی وجود دارد، بیان کرد: باید کاری کرد تا تولیدات داخلی جایگزین واردات کالا و قاچاق در کشور شود.

 

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تقاضا در بازار صنعت نساجی بالاست، تصریح کرد: در همین راستا باید کمک کرد تا بتوان تولیدات داخلی را جایگزین کالای وارداتی در کشور شود.

 

وی با اشاره به اینکه صاحبان صنایع نساجی می‌توانند طرح‌های توجیهی فنی و اقتصادی خود را در راستای توسعه، به‌سازی و بازسازی واحدهای تولیدی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند، اظهار داشت: علاوه براین صاحبان سرمایه می‌توانند طرح‌های خود را نیز برای احداث واحد تولیدی جدیدی ارائه کنند.

 

نصراللهی گفت: هر واحدی که تمایل دارد حیطه کاری خود را گسترش دهد ما در وزارت آمادگی هرگونه همکاری و ایجاد ارتباط با مدیران عامل بانک‌ها و بانک مرکزی هستیم.

 

وی افزود: طرح‌های واحدهای نساجی استان قزوین نیز در جلسه صندوق توسعه ملی با حضور مدیرعاملان مطرح شد و در همین راستا چند واحد تولیدی در سال 96 در استان قزوین راهاندازی و افتتاح می‌شود.

 

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: محیط و دستگاه‌های واحدهای صنعتی نساجی در استان قزوین از شرایط خوبی برخوردار بوده و علاوه براین این واحدها نخ مرغوبی را نیز تولید می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اقداماتی در جهت اصلاح قیمت پایه و تعرفه‌های گمرکی در کشور انجام شد، بیان کرد: خوشبختانه امسال در بخش پارچه و پوشاک قیمت یک کیلو پارچه قاچاق از 10 تا 15 هزار تومان به 17 تا 20 هزار تومان رسیده که این کار آسان نبوده  و با کمک تشکل‌ها صورت گرفته است.

 

نصراللهی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عزم خود را برای بهره‌گیری از مبانی ستاد اقتصاد مقاومتی به کار گرفته است.

 

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بالا بودن قیمت تمام شده کالاهای ایرانی در مقایسه با کالاهای کشورهای دیگر، یکی دیگر از عوامل قاچاق پوشاک به کشور است.

 

تاریخ: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395