Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
کارشناسان معتقدند توسعه صنعت نساجی با صادرات گره خورده است چرا که این امر علاوه بر افزایش توان تولید داخل، چرخ اقتصادی این بخش را نیز به حرکت در می آورد.

محمد مروج حسینی رییس هیات مدیره انجمن نساجی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: رکود یکی از مشکلات اساسی صنایع کشور است و درکنار آن عدم ارائه تسهیلات و امکانات از سوی بانک ها به صنایع، وخامت اوضاع را تشدید کرده است. 

وی ادامه داد: برطرف نشدن مشکلات بانکی جهت نقل و انتقالات بین المللی ، ضعف در صادرات محصولات صنعتی را رقم زده است.

مروج حسینی اذعان داشت: محصولات نساجی کشور در مقایسه با کشورهای مهم تولید کننده، مرغوبیت چندانی ندارد و علت این امر از بی توجهی ها به این صنعت نشات می گیرد که نارضایتی فعالان این حوزه را نیز به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی کشور از نبود تجهیزات و تکنولوژی روزآمد، رنج می برد، افزود: ماشین آلات قدیمی در این صنعت میزان مصرف انرژی و هزینه تمام شده کالا را بالا برده و  میزان بهره وری را کاهش داده و مجموعه این عوامل قدرت رقابت این صنعت در بازارهای جهانی را زیر سوال برده است.

رییس هیات مدیره انجمن نساجی ایران درخصوص ارائه تسهیلات به صنعتگران، گفت: یک صنعتگر واقعی چشم به دریافت کمک از دولت و یا بانک ندارد؛ اگر رکود برطرف شود تامین سرمایه خود به خود صورت می گیرد.

وی اذعان داشت: در حال حاضر صنعت نساجی با 35 تا 40 درصد ظرفیت کارمی‌کند و در صورت بازگشت رونق به بازار قابلیت رسیدن به ظرفیت‌ صددرصد وجود دارد.

مروج حسینی  تاکیدکرد: مشکل اقتصادی کشور با وفاق ملی حل می شود و تحقق این امر مستلزم هم نظر شدن همه دست اندرکاران اداره کننده کشور است.

 

**موانع صادراتی گره کور صنعت نساجی

 

حسین گروسی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت صنعت نساجی کشور اظهار داشت: این صنعت از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نیازمند برنامه‌ریزی و تحولی عمیق است.

وی در خصوص راهکارهای توسعه صنعت نساجی یادآور شد:  توسعه این صنعت با صادرات گره خورده است چرا که این امر علاوه بر افزایش توان تولید داخل چرخ اقتصادی صنعت نساجی را نیز به حرکت در می آورد.

تاریخ: شنبه 29 خرداد 1395