Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
گلنار نصراللهی- مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت- در گفتگوی اختصاصی با نساجی نیوز از انجام مذاکراتی با برخی شرکت‌های سازنده ماشین‌آلات نساجی در جریان بازدید از نمایشگاه ITM ترکیه خبر داد و گفت: انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک و امکان تولید در کارخانه‌های نساجی ایران در این مذاکرات مطرح شد که با ترغیب و ابراز تمایل طرف خارجی همراه بود.
وی که بهمراه هیاتی تجاری از این نمایشگاه بازدید به عمل آورده بود، عنوان داشت: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی با توجه به حضور اغلب شرکت‌های مطرح و قدرتمند سازنده ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن نساجی و مشاهده آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی و فنی، فرصت بسیار ارزشمندی برای صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی محسوب می‌شود.
مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزات صنعت معدن و تجارت، به برگزاری جلسه مشترک انجمن صنایع نساجی ایران و انجمن صنایع ماشین‌آلات و قطعات یدکی ترکیه نیز پرداخت و گفت: در این جلسه پیرامون تمرکز بر تولید داخل، همکاری‌های مشترک در قالب قراردادهای بیع متقابل، تولید مشترک ایران و ترکیه و لزوم ارتقای کیفیت محصولات، مواردی مطرح شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران نیز آمادگی خود را جهت حمایت از انجام موارد مذکور اعلام نمود.
نصراللهی ضمن اشاره به این مطلب که در نمایشگاه ITM این دوره، تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات شاخه‌های مختلف صنایع نساجی دنیا حضور داشتند، تصریح کرد: چندین هیئت بزرگ و موثر نیز از ایران به ITM اعزام شده بود که طبق اطلاعات به‌دست آمده، مذاکرات خوبی در زمینه بهره‌گیری واحدهای تولیدی از ماشین‌آلات جدید انجام شد و حتی چند مورد منتهی به عقد قرارداد شد که خبر بسیار خوبی است و نشانگر پویایی و توجه ویژه فعالان آن به نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات خطوط تولید می‌باشد.
وی افزود: هیئت دولتی که از ایران در نمایشگاه حضور داشت، ضمن انجام مذاکرات با برخی شرکت‌های سازنده ماشین‌آلات، شاهد تغییرات تکنولوژی چشمگیری به‌خصوص در بخش چاپ و رنگرزی بود که این موضوع می‌تواند مورد توجه صنعتگران ایرانی قرار گیرد.
نصراللهی به موضوع تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه نیز اشاره‌ای کرد و گفت: برای هر بخشی از تعرفه ترجیحی که به زیان صنعت نساجی و پوشاک ایران باشد، گزارشی تدوین می‌شود و در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار می‌گیرد.
تاریخ: یکشنبه 30 خرداد 1395