Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت:سیاست اعطای تسهیلات به واحدهای نیمه فعال و راکد این است که هر واحدی که برای دریافت تسهیلات در سامانه " بهین یاب " ثبت نام می کند اگر برای محصولاتش در داخل یا خارج از کشور بازار داشته باشد در فهرست دریافت تسهیلات قرار می گیرد .
اقای یزدانی با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات برای 12 هزار واحد راکد و نیمه فعال تعیین شده است گفت : تاکنون بیش از  14 هزار و 500 واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کرده اند که تا دیروز 15 درصد این تعداد در کارگروه های استانی تصویب و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند .
یزدانی گفت: برای ثبت نام در سامانه بهین یاب محدودیتی وجود ندارد و متقاضیانی که واحد صنعتی آنها راکد است یا کمتر از ظرفیت  تولید دارد و یا طرح دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی است ، می توانند در این سامانه ثبت نام کنند اما این واحدها در کمیته ای پایش می شوند و بسیاری از آنها واجد شرایط دریافت تسهیلات نیستند .
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خاطر نشان کرد کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور راه اندازی مجدد هفت هزار و 500 واحد صنعتی را در سال جاری مصوب کرده است اما با همکاری بانک مرکزی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و توانمندی صنعتی کشور ،راه اندازی 12 هزار واحد و طرح شامل  10 هزار واحد کوچک و متوسط و دو هزار طرح صنعتی در دستور کار ما قرار دارد .
اقای یزدانی گفت:میانگین تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور 19 درصد است و ممکن است این میزان در برخی استان ها کمتر و در برخی استان ها بیشتر باشد .
تاریخ: یکشنبه 30 خرداد 1395