Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران از برگزاری کاربردی‌ترین دوره‌های آموزشی مد و فشن در تهران و با همکاری انستیتو مد فرانسه خبر داد.

محمدجواد صدق‌آمیز مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به توسعه بازاریابی فشن ایران با همکاری فدراسیون‌ پوشاک فرانسه در سال جاری به خبرنگار هنرآنلاین گفت: قصد داریم با در نظر گرفتن نیاز فعلی عرصه مد و لباس در حوزه بازاریابی و مارکتینگ و افزایش کیفیت دانش طراحان و به ویژه تولیدکنندگان داخلی، عالی‌ترین و کاربردی‌ترین دوره‌های آموزشی مد و فشن با همکاری فدراسیون‌ پوشاک و همچنین انستیتو مد فرانسه برگزار کنیم. 
او درباره چند و چون برگزاری این دوره‌های آموزشی توضیح داد: اواسط مهرماه سال جاری سمینار تخصصی با حضور 100 نفر از برترین تولیدکنندگان و برندهای داخلی برگزار شده و سپس دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت سه روزه با حضور اساتید مطرح از کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا برپا می‌شود.
مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران با اشاره فاصله زیاد کشورمان با دنیای مد و فشن و همچنین ضرورت توجه به دانش بازاریابی فشن و لزوم تعامل با کشورهای توسعه یافته در این حوزه تصریح کرد: سرفصل دوره‌های سه روزه آموزش در تهران مربوط به بازاریابی، طراحی کالکشن خلاق و موضوعات مرتبط با دانش کیفیت پوشاک مطابق با استانداردهای جهانی است و قطعاً بیش از توجه به بحث مدرک‌گرایی، آموزش آکادمیک و افزایش سرعت پیشرفت مد ایرانی در سطح جهان مد نظر قرار گرفته است.
بازدید برندهای ایرانی از شرکت‌های بزرگ فرانسوی در زمینه فشن
 
صدق آمیز از سفر طراحان و تولیدکنندگان گزینش شده پس از اتمام دره‌های آموزشی به شهر پاریس خبر داد و گفت: در گام بعدی دوره‌های تکمیلی آموزش و بازدید از شرکت‌های مطرح مد و لباس فرانسوی در شهر پاریس در دستور کار قرار گرفته و افراد و برندها در صورت اتمام کامل این دوره‌ها، موفق به اخذ مدرک از دانشگاه مد فرانسه (IFM) می‌شوند.
مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان حضور در این دوره‌های آموزشی آغاز شده و از آنجا که تحصیل در اروپا مستلزم صرف هزینه‌های بسیار است، پس از مدت‌ها رایزنی و امضای تفاهم‌نامه‌های لازم، دانشگاه‌های معتبر جهان در این حوزه پای میز مذاکره نشستند و با حمایت ویژه سیستم مد ایتالیا و فرانسه اساتیدی برای امر آموزش به ایران می‌آیند.
او بر لزوم طی کردن مسیر توسعه‌یافتگی در صنعت مد با سرعت بالا تأکید کرد و گفت: تمام اهتمام اتحادیه پوشاک تهران بر این است که با توجه به فرصت‌های ازدست رفته طی سالیان اخیر و شرایط بسیار سخت رقابت جهانی و البته با تکیه بر حمایت‌های مسئولین، هر چه زودتر به هدف اصلی اجرای این طرح یعنی ورود مد ایرانی به بازار جهانی و توسعه هنر و صنعت مد و پوشاک ایران دست یابیم.

تاریخ: چهارشنبه 2 تیر 1395