Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون امور هنری با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با زمینه حمایتی که در بخش پوشاک دارد کارها را تسهیل می کند،گفت:طبیعی است آنچه در پوشاک باید اتفاق بیفتد در بخش خصوصی است، دولت نگاه قیم مابانه در این بخش ندارد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی مرادخانی ، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست افطاری با فعالان حوزه مد و لباس که به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس شامگاه چهارشنبه دوم تیرماه در باغ زیبا وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: این جلسات کمک به یک همدلی می کند که کمی ها و کاستی های که ما داریم را  دوستان فعال در عرصه مد و لباس به ما تذکر بدهند، امیدوارم آنطوری که شایسته است به عزیزان خدماتی را داشته باشیم.
 
وی افزود:  عرصه مد و لباس فضای پهناور و مجموعه بزرگی است که  یک بخش مشخص ان در وزارت ارشاد در مأموریت  ماست، مقوله مد و لباس را از منظر هویت خودمان پیگیری می کنیم، موضوع لباس یکی از معضلات امروز کشور ماست، لباسی که در چین یا هر جای دیگری دنیا تولید می شود با شرایط فرهنگی ما سازگار نیست، بخشی از موضوع مد  و لباس به مقتضیات زمان چه در مباحث آیینی و چه در مباحث فرهنگی ما برمی گردد.
 
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما در خیلی از موارد نتوانستیم سازوکاری را فراهم کنیم که تولیدکنندگان را از دید مسایلی که آنها را در تولید دچار مشکل می کند رها کند، ما در بخش تولید زحمت می کشیم اما در نگهداری این مباحث توسط خودمان و نسل های آینده دچار مشکل هستیم.
 
علی مرادخانی خاطر نشان کرد: در حوزه مباحث فرهنگی و به خصوص در دیپلماسی فرهنگی یکی از نمادهای مهم که ما را در انجا مطرح می کند، مد و لباس است که ما هویت خودمان را چگونه بر اساس آن تعریف می کنیم.حضور ما در بخش های مختلف دنیا با همین نماد است، یک کشور را با هنر و فرهنگ اش می شناسند نه با خیابان ها و ساختمان های بلند،  ایران را با کدام نماد می شناسند؟ هنوز نمادهایی وجود دارد که ما بتوانیم خودمان را در جامعه جهانی با آنها نشان دهیم و این نمادها را شماها فعالان مد و لباس می آفرینید ما در وزارت ارشاد این مهم را پیگیری می کنیم.صنعت باید ممزوج با هویت خودمان  شود. رسالت شما رسالت عظیمی است امیدوارم در کنار شما در این زمینه کار کنیم و زحماتتان را پاسخگو باشیم.
 
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با زمینه حمایتی که در این بخش دارد  کارها را تسهیل می کند و طبیعی است آنچه در بخش پوشاک باید اتفاق بیفتد در بخش خصوصی است، دولت نگاه قیم مابانه در بخش پوشاک نخواهد داشت، شما می توانید هویت ملی مان را در این قالب پیاده کنید و تا در زمینه های فرهنگی خودمان را بهتر بشناسیم.
تاریخ: شنبه 5 تیر 1395