Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت صنعت باید استراتژی صحیحی را برای حمایت از صنعت نساجی تدوین کند، گفت: اگر برندهای مطرح ایرانی بازار را به دست می گرفتند،اوضاع صنعت نساجی در شرایط ایده آلی قرار می گرفت.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت صنعت باید استراتژی صحیحی را برای حمایت از صنعت نساجی تدوین کند، گفت: اگر برندهای مطرح ایرانی بازار را به دست می گرفتند،اوضاع صنعت نساجی در شرایط ایده آلی قرار می گرفت.


سیدمهدی مقدسی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه صنعت نساجی یک صنعت مهم و پراشتغال در کشور بوده است،گفت: فرسودگی ماشین آلات،قیمت تمام شده بالا، عدم توجه به استانداردها و کیفیت،نبود مواد اولیه مرغوب، کاهش تقاضای بازار،مشکل اعطای تسهیلات و نرخ بالای بهره بانکی و قاچاق از جمله مشکلات تولید در کارخانه های نساجی است و اگر فن آوری در صنعت نباشد،تولید مناسب صورت نمی گیرد.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان درمجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه بخش خصوصی باید برای نوسازی تجهیزات صنعت نساجی وارد عمل شود،افزود:صنعتی که زمانی بیشترین اشتغال را در کشور سبب شده بود،اکنون در وضعیت بحرانی تعدیل نیرو به سر می برد، اما با رسیدگی به موقع و ورود بخش خصوصی، می توان با استفاده از ظرفیت های صنعت نساجی، اشتغال را افزایش و اثرات اجتماعی و اقتصادی بیکاری در جامعه را کاهش داد.

 

با قاچاق کالا و پوشاک باید به شدت برخورد شود/وزارت صنعت استراتژی صحیحی را برای حمایت از صنعت نساجی تدوین کند

مقدسی با اشاره به قاچاق بی رویه پوشاک چینی و ترک به کشور ،ادامه داد:با قاچاق کالا و پوشاک باید به شدت برخورد شود، همچنین تعرفه های واردات پوشاک و پارچه باید افزایش یابد،تا امکان رقابت محصولات بافت ایران فراهم شود.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید استراتژی صحیحی بر حمایت از نساجی تدوین کند، یادآور شد:ایران قابلیت، زیرساخت، نیروی متخصص و امکانات لازم برای احیای صنعت نساجی را دارد،مشروط بر اینکه این عزم و اراده در دولت شکل بگیرد.

 

 

نبود برند تولیدات ایرانی را با برندهای خارجی روانه بازار می کند

مقدسی با بیان اینکه در دنیای امروز،ارزش برندها چند برابر کارخانه ها قیمت‌گذاری می شوند،افزود:این مشکل اساسی صنعت نساجی ایران است و  شاید اگر برندهای مطرحی در ایران بیش از حد و حدود فعلی، ایجاد شده بودند و بازار آن را به دست می گرفتند، اوضاع صنعت نساجی در شرایط ایده آلی قرار می گرفت.

وی ادامه داد:نبود برند،تولیدات ایرانی را با برندهای خارجی روانه بازار می کند و البته مردم در سایه استقبالی که از برندهای خارجی دارند، فریب می خورند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:صنعت نساجی و پوشاک امروزه یکی از صنایع درآمدزا در دنیاست که با توجه به سلیقه و نیاز روز مشتری وحتی با جهت دهی به سلیقه مصرف کننده در قالب مد،درآمد بسیاری را نصیب کشورهایی که به این صنعت توجه ویژه دارند،می کند./

تاریخ: دوشنبه 21 تیر 1395