Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مهندس رضا حمیدی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در همایش روز ملی صنعت و معدن و تجارت که با حضور جمعی از مسئولین بلند پایه از جمله وزیر صنعت و معدن و تجارت و معاونین و مدیران کل و مدیران سازمانهای تحت پوشش و نمایندگان مجلس و تشکل ها و کارافرینان صنعتی در سالن اجلاس سران کشور های اسلامی برگزار شد بعنوان اولین سخنران پشت تریبون قرار گرفت

به گزارش نساجی نیوز مهندس حمیدی سخنانش را در چهار بخش به شرح ذیل طبقه بندی کرد :
1_ سخنی با دولتمردان:
رکود: وضعیت موجود بازار نشان از رکود بی سابقه دارد که افزایش نرخ مالیات نیز بر آن دامن میزند.
در چنین شرایطی در همه جای دنیا با کاهش مالیات از صنعتگران حمایت می شود تا با کمک صنایع بتوان از رکود به سمت رونق حرکت کرد.
2_ قاچاق: هرچند که اقدامات اخیر دولت در این راستا تا حد زیادی کارساز بوده است، اما تا به این لحظه هم صنعت و هم اقتصاد کشور آسیبهای جدی از ورود کالای قاچاق را متحمل شده است.
3_ واردات: اگر مانع ورود کالاهای مشابه تولید داخلی به کشور شویم، میتوانیم تا 50 درصد از رکود فعلی خارج شویم.
4_ مالیات: متاسفانه در حال حاضر تنها از قانون مداران مالیات اخذ می شود که این مسئله روز به روز آنها را ضعیفتر میکند.
5_ کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش: این عامل از مهمترین عواملی بوده است که کارخانجات را به تعطیلی کشانده است و یا موجب شده است که آنها با ظرفیت بسیار پایین به تولید ادامه دهند.
6_ نرخ بهره: نوسازی، بازسازی و توسعه صنایع تنها با ایجاد تسهیلات بانکی با سود یک رقمی امکان پذیر است.
7_ فساد: متاسفانه هرچه فساد بیشتر شود صنعت و اقتصاد بیشتر از مسیر خود منحرف می شوند.
8_ مسائل زیست محیطی: قانون جریمه 1 درصد از فروش دردی را دوا نمیکند ضمن اینکه خود این قانون ایراد دارد و جریمه واحدها باید یک درصد از بخشهای آلاینده باشد نه از کل فروش.
9_ صادرات: کشور همسایه ما به واحدهای صادر کننده اش انواع سوبسیت ها را ارائه می دهد که نتیجه اش این می شود که مراکز خرید و بازارهای کشور ما را به تصرف خود د آورده است.
وی در پایان این بخش از سخنانشبه مواردی از قبیل: توجه به کم آبی موجود،توجه به بخش خصوصی در تصمیمات دولتی، کمک به صنایع برای جبران هزینه های تولید و توزیع (هزینه های توزیع بعضا به 60درصد می رسد)،توجه به قانون بهبود فضای کسب و کار رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: فورا باید با چپاولگرهای میلیاردی مبارزه کرد زیرا در غیر این صورت مالیات برای تولیدکننده افزایش می یابد. باید به جایی برسیم سود تولیدکننده از سود دلالی فزونی یابد.
2_ سخنی با صنعتگران:
مهندس رضا حمیدی در این بخش گفت: همه مشکلات به وجود آمده برای ما مربوط به کوتاهی دولت و دیگر نهادها و سازمانها نیست و برخی از آنها به خود ما مربوط می شود. باید صبور باشیم و در نوسازی تلاش کنیم و ارتباط خود را با دانشگاه افزایش دهیم. علم و تکنولوژی در کنار هم حرکت می کنند. باید به کیفیت تولید و استاندارد کالاهای تولید شده توجه داشته باشیم و مشتری مداری را فراموش نکنیم.
وی در ادامه افزود: واحدهای تولیدی باید در مصرف انرژی یک بازنگری داشته باشند. در حال حاضر مصرف انرژی تولیدکنندگان کشور ما دو برابر رقبای ترک است در حالیکه GDPکشور ما نصف آنهاست.
سخنی با رهبری:
مقام معظم رهبری همواره رهنمودهای برجسته ای در زمینه اقتصاد، صنعت،قاچاق، و صارات و واردات داشته اند. از ایشان تقاضا داریم دستور تشکیل کمیته ای برای پیگیری سخنانشان را صادر فرمایند.
سخنی با مردم:
ملت بزرگ ایران با خرید کالای با کیفیت ایرانی نه تنها می توانند به رشد صنایع کمک کنند بلکه موجبات حفظ اشتغال فرزندان ایران زمین را فراهم می کنند.

تاریخ: سه شنبه 29 تیر 1395