Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
بریجت دوره کارآموزی وکالت را رها کرد تا به دنبال رویایی تازه یعنی واقعی کردن ایده خود درباره صنعت مد برود. او و شریک کسب وکاری اش روشی خلاقانه در صنعت مد پیش گرفتند.

آنها یک فضای مجازی ایجاد کرده اند که طراحان با استفاده از آن می توانند راحت تر طرح هایشان را به جهانیان معرفی کنند و از آن سو خریداران هم این فرصت را دارند که با طراحان مد و فشن ارتباط داشته باشند.

ShopRagHouse  زمانی به وجود آمد که بریجت در پی سرخوردگی هایش به دنبال راهی برای متحول کردن صنعت مد بود. پس از ترک دوره کارآموزی وکالت، بریجت می خواست راه خودش در صنعت مد را برود. این کار سخت بود و وقتی با شریک فعلی تجاری اش یعنی جوانا درباره سختی کار صحبت کرد، جوانا پیشنهاد داد پلتفرمی راه بیندازند که طراحان حرفه ای و مشتاقان طراحی بتوانند طرح های خود را در معرض دید افرادی قرار دهند که برای شان اهمیت دارند؛ افرادی که می توانستند مشتری های آینده باشند.

 

به عبارت دیگر هدف آنها از کسب وکارشان دسترسی راحت تر به دنیای مد برای مشتریان است. آنها می خواهند به خانم ها فرصت بیشتری برای اظهارنظر درباره لباس های خریداری شده بدهند و به همین خاطر است که آنها را تشویق به تعامل با طراحان و خودشان در تمامی مراحل می کنند. در راهروی مجازی که این دو خانم راه انداخته اند کاربران حق قضاوت دارند.

آنها طرح هایی را تولید کرده و می فروشند که در رقابت بین طرح ها برنده شوند. این طرح ها تخفیف هم می خورند. آنها همچنین از وب سایت تأمین مالی جمعی Kickstarter  برای راه اندازی نخستین مجموعه شان استفاده می کنند. نخستین کاری که بریجت در مسیر شغل تازه اش انجام داد این بود که مدت ها روی ایده های ناگهانی کار کرد. به این ترتیب آنها به دیدگاه جامعی برای کسب وکارشان رسیدند. آنچه در این مسیر برای بریجت و همکارش عجیب بود اینکه باوجود تغییرات زیادی که دیدگاه ها در مسیر تکامل پیدا کردند، اصل ایده شان برای صنعت مد بدون تغییر باقی ماند.

او و شریک تجاری اش در شبکه های اجتماعی برای ارتباط با کاربران خود در پلتفرم های مختلفی چون توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام حضور پررنگ دارند. او برخی طراحان شان را از طریق جست وجو در هشتگ های اینستاگرام و تماس با آنها پیدا می کند. طراحان دعوت ShopRagHouse  را مشتاقانه می پذیرند و از اینکه می توانند کارهای زیبایشان را به دیگران بشناسانند، بسیار خوشحال هستند.

او و همکارش همچنین سعی می کنند هیچ فرصتی را از دست ندهند. از نظر بریجت زندگی استارتاپی می تواند چالش برانگیز باشد. چالش بزرگ این شغل این است که برای سنجش موفقیت تنها فاکتورهایی چون شناخته شدن، افراد فعال و بازخوردها اثرگذار هستند. او برای غلبه بر این چالش ها اول از همه به کسب وکار و رویکردش ایمان داشت.

بریجت چون هنوز بسیار جوان است فکر می کند که امید و خوش بینی جوانی اش به او کمک زیادی خواهد کرد که از چالش های پیش رویش بگذرد. او و همکارش از اینکه می توانند در تمام سطوح کسب وکارشان حضور داشته باشند، بسیار خرسند هستند. آنها فعالیت شان را تنها محدود به کارهای حقوقی یا توسعه کسب و کار نکرده اند و همه کاری را برای کسب وکارشان انجام می دهند. گاهی اوقات امتحان کردن 20 کلاه در روز می تواند کاری استرس زا باشد اما آنها هرگز از این کار یا کارهای مشابه با آن خسته نمی شوند.

توصیه بریجت برای کارآفرینان این است که به کارشان بچسبند و به خاطر ترس مسیرشان را تغییر ندهند. آنها خودشان تازه کار هستند اما اگر انعطاف پذیری نداشتند شاید تا امروز نمی توانستند به کارشان ادامه دهند.

به اعتقاد بریجت، داشتن شریک تجاری خوب به کارآفرین کمک می کند تا در روزهای سخت انگیزه هایش کم نشود. کار کردن با یک دوست واقعاً این حسن را برای بریجت و البته شریکش داشته است. هرگاه یکی از دو نفر کمی شک می کند، دیگری آنجاست تا او را تشویق به ادامه کار کند؛ این همان چیزی است که روی آن نمی توان قیمت گذاشت.

فلسفه کسب وکاری بریجت این است که هرکس می تواند طراح باشد، حتی اگر قبل از آن مثل او و همکارش درس وکالت خوانده باشد. این فلسفه واقعاً برای آنها هیجان انگیز است و امیدوارند بتوانند تا روزی که کسب وکارشان به حیاتش ادامه می دهد آن را حفظ کنند. بارش فکری و استفاده از نظر دیگران بهترین راهکار بریجت برای برون رفت از موقعیت های چالشی است.

او و همکارش همیشه با هم موافق نیستند اما معمولا همه مشکلات شان را از مسیر خلاقیت و کار سخت حل می کنند. بزرگ ترین ترس بریجت این است که کسب وکارش دیگر پیشرفت نداشته باشد و بهترین کاری که کرده رها کردن وکالت و آمدن به این شغل بوده است، هرچند توضیح به پدر و مادرش درباره اینکه چرا چنین انتخابی کرده برایش سخت است.

او معتقد است تقریباً همه چیز دست یافتی است، تنها باید سخت کوشی و خلاقیت داشت. بزرگ ترین درسی که بریجت گرفته این است که پیش رفتن در مسیر رویاها واقعاً و عمیقا امکان پذیر است.

«عرق و اشک هر دو شورمزه هستند اما نتیجه ای که دارند، با هم متفاوت است.» این جمله ای است که بریجت به آن علاقه زیادی دارد.

تاریخ: شنبه 2 مرداد 1395