Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در راستای حمایت از پنبه کاران در کل کشور اختیارات لازم در خصوص خرید و فروش پنبه به اتحادیه ها واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،"حسین صفایی" دوشنبه شب در سفر به شهرستان بشرویه و بازدید از شرکت تعاونی خدمات کشاورزی بهدشت این شهرستان گفت: با تامین نهاده ها، تولید و توزیع بذر و نیز افزایش قیمت تضمینی در راستای حمایت از پنبه کاران اقدام کردیم.


صفایی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر لزوم حمایت از کشاورزان دو چندان شده است.


وی افزود: با توجه به اینکه پنبه کشور بیشتر در استان های خراسان و در خراسان جنوبی در دو شهرستان بشرویه و سربیشه کشت می شود لذا بحث موضوع حمایتی در تقویت پنبه کاران را در دستور کار خود قرار دادیم.


رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در ۲۴ محصولی که دارای قیمت خرید تضمینی است یکی از محصولاتی که بیشترین افزایش قیمت را داشته، محصول پنبه بوده که نزدیک ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
صفایی اظهار داشت: طی چند سال اخیر با رشد قیمت تضمینی می توان این حمایت را دید به گونه ای که قیمت از دو هزار و ۲۵۰ تومان در سال ۹۲ به دو هزار و ۵۵۰ تومان در سال بعد و نهایتا به دو هزار و ۹۲۰ تومان در سال جاری رسیده است.


رئیس سازمان تعاون روستایی کشور افزود: همچنین در راستای حمایت از پنبه کاران در کل کشور اختیارات لازم در خصوص خرید و فروش پنبه را به اتحادیه ها واگذار کردیم.
وی ادامه داد: تامین نقدینگی از دیگر اقدامات حمایتی در این راستا بود که در همین زمینه دو میلیارد تومان اعتبار صفر درصد به خراسان جنوبی اختصاص داده شد.
صفایی بیان کرد: امسال نیز سعی بر آن داریم تا با تامین نقدینگی کمکی به پنبه کاران کنیم یا اینکه تعاونی های شهرستان را مسئول خرید محصول پنبه کشاورزان کنیم.

تاریخ: شنبه 16 مرداد 1395