Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مدیرکل سابق دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت و معدن گفت: واردات پنبه برای تولید پوشاک آزاد است اما واردکنندگان باید به سازمان حفظ نباتات مراجعه کنند و شرایط قرنطینه را بپرسند.

به گزارش اتاق خبر، گلنار نصراللهی در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این‌که آیا وزارت صنعت و معدن از راه‌اندازی مدارس مد و لباس حمایت می‌کند گفت: انجمن پوشاک و همچنین انجمن طراحان مد و لباس با همکاری ایتالیایی‌ها، کارهایی را در این زمینه نجام داده‌اند اما هنوز به سرانجام نرسیده و باید از خودشان پرسید چه کرده‌اند.

مدیرکل سابق دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت و معدن به‌این‌ که یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان، تامین مواد اولیه است اشاره و بیان کرد: ما با سازمان حفط نباتات صحبت کردیم. در حال حاضر، واردات پنبه آزاد است اما واردکنندگان باید به سازمان مراجعه کنند و لیست و شرایط قرنطینه را بگیرند.

 

نصرالهی در پاسخ به این‌که وزارت صنعت و معدن چه همکاری‌هایی با گمرک داشته تا از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود گفت: واقعیت این‌ است که نمی‌توان تمام و کمال، مانع ورود کالای قاچاق شد چون این دسته از پوشاک از مبادی غیرقانونی وارد می‌شوند اما گمرک، واردات پارچه و پوشاک را به دقت پیگیری می‌کند. ما هم در تعامل با گمرک طبقات تعرفه را یکسان کرده‌ایم و آنها هم روی کالاهای وارداتی، نظارت بیشتری دارند که اظهارات خلاف نشود.

وی همچنین درباره ثبت برندهای غیرمجاز خارجی بیان کرد: واردات نمایندگی‌ها و برندهای خارجی پوشاک منوط به این که است قسمتی از درآمد خود را به تولیدکننده‌های داخلی اختصاص دهند. یعنی اگر شما می‌خواهید یک برند خارجی را وارد کنید طی دو سال باید ۳۰ درصد از میزان واردات را در اختیار تولیدات داخلی بگذارید اما معرفی و برخورد با نمایندگی‌های  غیرقانونی، برعهده دو وزارت ارشاد و مرکز امور اصناف است.

نصرالهی به رشد صنعت پوشاک در ایران اشاره و بیان کرد: در سال‌های اخیر ما اقدامات مثبت بسیاری در زمینه مد انجام داده‌ایم اما به خاطر نبودتبلیغات مناسب، هنوز مردم ما با برندهای ایرانی آشنا نیستند و آن را نمی‌شناسند و ما باید آبروی واقعی را به تولیدات داخلی برگردانیم.

تاریخ: سه شنبه 23 شهریور 1395