Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

جامعه > خانواده - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: در حوزه‌ مد و لباس نه تنها قابلیت تولید داریم بلکه در جایگاهی هستیم که می‌توانیم با کشورهای اروپایی نیز رقابت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از ستاد خبری نمایشگاه زنان و تولید ملی، حمید قبادی در حاشیه‌ بازدید از نمایشگاه زنان و تولید ملی در رابطه با طراحی و مراحل پیش از تولید پوشاک ارائه شده توسط تولیدکنندگان داخلی گفت: در تعداد قابل توجهی از محصولات ارائه شده از طراحی کاملا ایرانی استفاده شده و این نشان می‌دهد ما در مراحل پیش از تولید شامل طراحی و مسائل مفهومی نیز شاهد حرکات ارزشمند هستیم.

قبادی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: موضوع مد و لباس یکی از سهل‌الوصول‌ترین راه‌‌های عملی شدن، تبیین، تشریح و ترسیم اقتصاد مقاومتی در کشور است. کارشناسان ما بارها گفته‌اند که این حوزه به دلایل متعدد که مهم‌ترین آن‌ها پایین بودن نرخ سرمایه‌گذاری در این حیطه است، یکی از بهترین راه‌های رسیدن به اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

وی ضمن اشاره به کیفیت قابل قبول اجناس ایرانی تصریح کرد: این نمایشگاه پاسخ بسیاری از سوالات و ابهاماتی که در سطح جامعه و در سطح کشور -مخصوصا در بین مسئولان مبنی بر اینکه ممکن است ما ظرفیت کافی برای تولید کالای با کیفیت در داخل کشور نداشته باشیم- را می‌دهد.

حمید قبادی در ادامه با اشاره به این حقیقت که تعدادی از این کالاها توسط زنان سرپرست خانوار تولید شده‌اند، گفت: طبعا بانوان سرپرست در این نمایشگاه به عنوان اجزای تشکیل دهنده‌ موضوع می‌توانند بسیار موثر باشند. این گروه از افراد که تحت عنوان گروه‌های کوثر از آن‌ها یاد می‌شود، با پایین نگه داشتن هزینه‌ها و بالا بردن سطح بهره‌وری موفق شده‌اند که در قالب‌های استاندارد کالاهای باکیفیتی را ارائه کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به ذهنیت عمومی مردم در رابطه با کیفیت پایین کالاهای ایرانی ادامه داد: هرگاه این واژه‌ها به ذهن افراد می‌رسید از آن‌ها به عنوان کالای کم‌کیفیت یا ضعیف یاد می‌شد. اما در این نمایشگاه نه تنها این‌طور نیست بلکه ارائه‌ی کالای ارزشمند و با کیفیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی توسط این گروه از افراد مایه‌ی افتخار است.

وی اجناس ارائه شده در این دوره از نمایشگاه را نسبت به دوره‌های گذشته، با کیفیت‌تر دانست و افزود: در این نمایشگاه با لطف الهی و تلاش دست‌اندرکاران، و هم‌افزایی که بین آن‌ها به وجود آمده، شاهد معرفی و عرضه‌ی محصولات با کیفیت ایرانی هستیم. به نظر من این دوره از نمایشگاه نسبت به گذشته از یک افزایش کیفیت برخوردار است و بخشی از ظرفیت ارزشمند و گسترده‌ی تولید ملی در بخش مد و لباس را به نمایش می‌گذارد.

تاریخ: شنبه 27 شهریور 1395