Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: پوشاک و نساجی در صدر واردات قاچاق به کشور است.

  به گزارش تحلیل ایران احمد ترحمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر مبارزه جدی مسئولان و دستگاه های متولی با پدیده قاچاق اظهار  داشت: متاسفانه ورود کالای قاچاق آسیب های جدی به اقتصاد می زند و فرصت های شغلی را نابود می کند.

 
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ادامه داد: خرید کالای قاچاق از سوی شهروندان با سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق این هدف همخوانی ندارد.


دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد اضافه کرد: تبلیغات هوشمندانه و فرهنگ سازی با هدف اصلاح الگوی مصرف در مبارزه با پدیده قاچاق نقش موثری دارد چرا که وقتی شهروندان متوجه آسیب های این پدیده در کشور و سطح شهر باشند، به طور قطع در خرید کالاهای مورد نیاز خود دقت خواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه عزم ملی برای برخورد با قاچاق کالا وجود دارد، عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به سمت باندهای کلان و سازمان یافته پیش برود که حجم انبوهی از کالاهای قاچاق و فاقد مجوزهای گمرکی را وارد کشور می کنند.
 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از تشکیل قرارگاه های ویژه مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و بیان داشت: برخورد با این پدیده به تنهایی جوابگو نخواهد بود و لازم است تا تولیدکنندگان در سطح کشور ضمن افزایش سطح کیفی محصولات خود در زمینه فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی همراهی کنند.

تاریخ: شنبه 3 مهر 1395