Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات مختلف برای مبارزه با عرضه و تقاضای قاچاق کالا گفت: با اقدامات انجام شده تقاضا برای پوشاک و صنایع نساجی داخلی 40 درصد افزایش یافته است.

قاسم خورشیدی در حاشیه جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: همچنین تقاضا برای لوازم خانگی ایرانی تا حدی افزایش یافته که کارخانه های داخلی به تدریج در حال رسیدن به ظرفیت اسمی خود در تولید نزدیک می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری و مقابله با قاچاق در سطح عرضه در واحدهای صنفی کشور گفت : اتحادیه های صنفی مسئول اجرای این طرح هستند . 

وی با بیان اینکه این طرح هم اینک در سطح کشور به صورت ارشادی و توجیهی ادامه دارد گفت : تا 15 مهر بحث های ارشادی و توجیهی ادامه خواهد یافت و بعد از آن کالاهای قاچاق که در مراکز عرضه یافت شود ازجانب اتحادیه ها و اتاق اصناف جمع آوری خواهد شد. 

خورشیدی افزود: در واقع بعد از 15 مهر و توجیه فروشندگان کالاهای مختلف برخورد قانونی با کالای قاچاق انجام خواهد شد. 

*وزارت اطلاعات 70 درصد کشفیات قاچاق را به خود اختصاص داد

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : در 6 ماهه اول امسال بیش از 7 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور کشف شد که سهم وزارت اطلاعات 4 هزار و 200 میلیارد تومان یعنی حدود 70 درصد است . 

خورشیدی افزود: اخیراً وزارت اطلاعات در 5 انبار حاشیه تهران بزرگ موفق به کشف 14 هزار تبلت و 17 هزار پرینتر و اسکنر قاچاق شده است که برای آن پرونده تشکیل شده و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است . 

وی با اشاره به پرونده قاچاق 2 میلیون دلاری ارز در اردیبهشت امسال در استان همدان گفت : این پرونده را اداره کل اطلاعات استان همدان کشف کرد و با رهگیری مالی و پیگیری اطلاعاتی و دستگیری باند مربوطه مشخص شد که اعضای این باند از سال 92 تا 95 دو میلیارد دلار ارز غیر قانونی را به صورت قاچاق مبادله کرده اند.

تاریخ: سه شنبه 13 مهر 1395