Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رییس انجمن صنایع نساجی یکی از اقدامات عملی دولت در راستای حمایت از تولید را موضوع مبارزه با قاچاق دانست و گفت: این اقدام در پی دستورات رهبر معظم انقلاب جدیتر شده و امیدواریم باعث تقویت صنعت داخلی شود.

محمد مروج در گفتوگو با فارس درباره میزان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت نساجی، اظهار کرد: یکی از اهداف تعیین شده در این بخش، توجه به تولیدکنندگان داخلی و محصولات ایرانی است.

مروج در ادامه با بیان اینکه تنها اقدام انجام شده از سوی دولت برای حمایت از تولیدات داخلی، پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط بوده است، گفت: مسئولان دولتی وعده هایی را برای پرداخت تسهیلات 16هزار میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی داده اند، اما تاکنون توجه چندانی به نساجی نشده است.

وی توضیح داد: تعدادی از واحدهای صنعت نساجی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند، اما بانکها تمایل زیادی ه پرداخت تسهیلات ندارند و در این مورد بهانه های مختلفی می آورند.

به گفته مروج، تعدادی از واحدهای نساجی برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند، ولی تاکنون دریافتی انجام نشده و بانکها خواستار اعمال شرایطی هستند که به نفع تولیدکنندگان نیست. ازجمله اینکه بابت پرداخت وام یک میلیارد
تومانون تومانی از مبلغ وام را در بانک خود دارند که این اقدام، سود پرداختی تسهیلات را افزایش میدهد.

وی در ادامه با اشاره به رکود موجود در بازار محصولات نساجی، گفت: قرار بود این رکود از طریق کارت اعتباری 10میلیون تومانی برطرف شود، اما این اتفاق عملی نشد و دولت فقط برای تسهیالت 25میلیون تومانی خریدخودرو، منابع مالی را تامین کرد.

رییس انجمن نساجی با بیان اینکه حدود 30 تا 35درصد ظرفیت صنعت نساجی فعال است، گفت: امیدواریم در نیمه دوم امسال وضعیت بهتری را در بازار و صنعت نساجی شاهد باشیم

تاریخ: شنبه 15 آبان 1395