Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
با تبدیل وضعیت کشور بنگلادش از حالت کمتر توسعه یافته به در حال توسعه در سال 2021 و از دست دادن مزایای فعلی آن، لازم است این کشور بر روی استراتژی های بازار خود در آینده بیشتر تمرکز کند.

 در حال حاضر بنگلادش از مزایای عدم پرداخت عوارض گمرکی به اتحادیه اروپا و همچنین سیستم عمومی ترجیحات(GSP) برای بعضی از کشورها بهره می برد.
صادرات پوشاک به اتحادیه اروپا پس از سال 2021 شامل تعرفه 5/12 درصدی خواهد شد.

به گزارش رسانه های بنگلادشی و از قول سفیر سوئد، جوان فریشل، خریداران بین المللی که در حال حاضر به واردات پوشاک از بنگلادش می پردازند نیز مایلند به بررسی استراتژی های مربوط به برنامه بلند مدت این کشور بپردازند.


بنگلادش در صورتی که موفق به رسیدن به وضعیت GSP Plus شود می تواند پس از سال 2021 هم از مزایای صادرات بدون عوارض گمرکی به اتحادیه اروپا بهره ببرد. لازمه ی دستیابی به جی اس پی پلاس رعایت استانداردهای بین المللی در زمینه حقوق بشر، تعادل زیست محیطی و مهار فساد است.


به گزارش سایت نساجی امروز، فریشل عقیده دارد که برنامه های طولانی مدت احتمالا تضمین انجام فعالیت های پایا در بنگلادش بوده و امکان پیش بینی دراز مدت را برای خریداران بین المللی فراهم می کند. این کشور همچنین باید یک سری مذاکرات دوجانبه با خریداران اتحادیه اروپا، کانادا و ایالات متحده آمریکا داشته باشد تا همچنان بتواند از مزایای عدم پرداخت عوارض گمرکی بعد از تبدیل آن به یک کشور در حال توسعه بهره ببرد.


توماس پرینز، سفیر آلمان در بنگلادش پیشنهاد کرده است که این کشور بر روی محصولاتی تمرکز کند که از نظر اجتماعی و زیست محیطی سازگار باشند.
به گفته ی راجر هوبرت، رییس منطقه ای کمپانی اچ اند ام در بنگلادش و پاکستان، مدیریت مواد شیمیایی، آب و ضایعات باید جزو اولویت های دولت بنگلادش و کارآفرینان باشد. وی اضافه کرد که بیمه عمر و حوادث باید برای کارکنان اجباری شود.


ارشد جمال دیپو، رییس گروه توساکا گفت: " برای رسیدن به هدف صادرات 50 میلیارد دلاری پوشاک تا پایان سال 2021، حداقل 2000 کارخانه جدید پوشاک باید در کشور تاسیس شود که احتمالا این اتفاق خواهد افتاد."


به گزارش سایت نساجی امروز، نجیب سید، مدیر شرکت پوشاک آمریکایی پی وی اچ در بنگلادش عقیده دارد که برای رسیدن به این هدف بازاریابی بسیار مهم است و همچنین پیشنهاد افزایش سطح کارایی کارکنان را به منظور بیشینه کردن تولید و کاهش هزینه ها داده است.

تاریخ: یکشنبه 23 آبان 1395