Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
هیات تجاری، علمی و سیاسی نورماندی فرانسه به اتاق اصفهان آمدند و زمینه های مشترک همکاری اصفهان و نورماندی را بررسی کردند.

قاسم علی جباری، عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان و نورماندی فرانسه گفت: استان اصفهان با داشتن 8 هزار واحد صنعتی و 600 معدن و زمین‌های کشاورزی موقعیت منحصربه‌فردی برای سرمایه‌گذاری مشترک با نورماندی فرانسه دارد.

جباری خواستار برقراری پرواز مستقیم نورماندی به اصفهان شد و گفت: ظرفیت گردشگری اصفهان و نورماندی می‌تواند زمینه تبادل گردشگران بین دو طرف را فراهم سازد.

وی با اشاره به پیشینه اصفهان در صنعت نساجی و پوشاک گفت: همکاری واحدهای نساجی اصفهان با برندهای معتبر فرانسه می‌تواند زمینه توسعه این صنعت را در اصفهان و نورماندی را فراهم سازد.

جباری افزود: صنعت مد فرانسه می‌تواند از ظرفیت تولید پوشاک اصفهان برای ارائه در بازارهای بین‌المللی استفاده کند و این مهم در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند تعریف شود.

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار ایجاد میز مشترک نورماندی و اصفهان در اتاق‌های بازرگانی دو طرف شد و گفت: روابط فرهنگی و اقتصادی اصفهان و فرانسه به چند قرن گذشته باز می‌گردد و از این پیشینه می‌توان برای توسعه کسب‌وکار دو اتاق استفاده کرد.

 وی تأمین آب و خطوط انتقال آب را دو چالش مهم استان اصفهان برشمرد و گفت: چنانچه شرکت‌های فرانسوی در زمینه تصفیه فاضلاب و انتقال آب فنّاوری‌های نوینی داشته باشند می توانند با استان اصفهان همکاری نزدیکی داشته باشند.

 

کشاورزی از بخش‌های فعال و نوآور نورماندی است

 

هرو مورن، استاندار ایالت نورماندی فرانسه در این نشست با اشاره به زیبایی‌های منحصربه‌فرد اصفهان گفت: اصفهان و نورماندی می‌توانند همکاری نزدیکی در بخش‌های مختلف اقتصادی، علمی و آموزشی داشته باشند.

مورن از فعالیت 4 هزار شرکت الکترونیکی در نورماندی خبر داد گفت: اغلب واحدهای تولیدی خودروسازان فرانسه در این استان فعال است.

استاندار ایالت نورماندی فرانسه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این ایالت گفت: نورماندی سالانه میزبان 3 میلیون گردشگر خارجی از سراسر جهان است.

وی کشاورزی نورماندی را یکی از بخش‌های فعال و نوآور دانست و گفت: تولید پودر شیر خشک ارگانیک از مهم‌ترین تولیدات این منطقه است که ایران یکی از مصرف‌کنندگان این محصول است.

در پایان این نشست نمایندگان دانشگاه اصفهان، سازمان نظام‌مهندسی و سازمان‌های دولتی با هیات فرانسوی، مذاکره کردند.

تاریخ: دوشنبه 1 آذر 1395