Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران می گوید: ورود هر یک کیلو کالای قاچاق، دو شغل را از بین می‌برد بین تولید داخلی و کالای وارداتی رقابت باید سالم وجود داشته باشد.

به گزارش ایران اکونومیست؛ علیمردان شیبانی معتقد است: صنعتگران مخالفتی ندارند که کالا وارد شود، اما همان عوارض و مالیاتی که از صنعتگر گرفته می‌شود، باید از آنها هم اخذ شود. 
 
نایب رییس  هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ​ در این خصوص اظهار داشت: در صنعت نساجی با هر یک کیلو کالای قاچاقی که وارد کشور شود، حداقل دو شغل را از دست خواهیم داد؛ شغلی که امروز بزرگ‌ترین بحران کشور است.
 
وی افزود: همه ما هر چه در توان داریم، باید کاری کنیم که جوانان مشغول کار شوند؛ وگرنه به کارهای زیرزمینی روی می‌آورند که هیچ ارزش افزوده‌ای برای کشور ندارد.
 
نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی تصریح کرد: در این شرایط به شما قول می‌دهم که کالاهای وارداتی قدرت رقابت با کالاهای داخلی را نخواهد داشت. 
 
وی متذکر شد: تولیدکننده داخلی باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 25 درصد مالیات بر درآمد و چندین عوارض دیگر تحت عناوین مختلف پرداخت می‌کند. این قیمت تمام شده را بالا می‌برد. این در حالی است که کالای قاچاق هیچ‌کدام از این مالیات و عوارض را نمی‌دهد.

نایب رییس  هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ادامه داد: ما باید بگذاریم بین تولید داخلی و کالای وارداتی رقابت سالم وجود داشته باشد و تعادل داشته باشیم.
 
شیبانی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم از تولیدکننده داخلی بهره 22، 23 درصد بگیریم، اما قاچاقچی کالا را از جایی وارد کند که بهره‌اش 3 درصد هم نیست.
 
وی در ادامه با اشاره به تعطیلات زیاد در اقتصاد ایران، تصریح کرد: برای مثال، در همین هفته روز دوشنبه و چهارشنبه تعطیل است، شما بگویید چگونه کارخانه را می‌شود تنظیم کرد؟ عملا 5 روز هفته تعطیل است. این‌ها عواملی است که قیمت تمام شده را بالا می‌برد.
 
شیبانی تاکید کرد: ما تا زمانی که نتوانیم قیمت تمام شده را منطقی کنیم، نه می‌توانیم صادرات داشته باشیم و نه می‌توانیم بازار داخل را داشته باشیم.

تاریخ: یکشنبه 14 آذر 1395