Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به تلاش برای خرید ماشین‌آلات دست دوم در صنعت نساجی گفت: صنعت نساجی استان تمایلی به استفاده از ماشین‌آلات نو ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جلیل فلاح  در سی‌وسومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد اظهار داشت: بخش صنعت نساجی استان تمایلی به استفاده از ماشین‌آلات نو ندارند و معتقدند استفاده از ماشین‌آلات نو ‌توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه از نگاه فعالان این عرصه استفاده از ماشین‌آلات دست دوم با برندهای معتبر اروپایی برای نساجی استان توجیه اقتصادی دارد ادامه داد: اگر ماشین‌آلات را با آخرین تکنولوژی روز بیاوریم امکان استفاده از آن را چه در سطح مواد اولیه مصرف چه در سطح اتوماسیون نداریم.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه ماشین‌آلات دست دوم با نو تنها در سطح اتوماسیون متفاوت است عنوان کرد: اگر در زمینه نساجی ماشین‌آلات نو بیاوریم امکان تامین مواد اولیه آن نیز وجود ندارد.

وی با تاکیدبر اینکه ماشین‌آلات نساجی با کارکرد کوتاه به مراتب بهتر از ماشین‌آلات نو توجیه اقتصادی دارد اظهار داشت: در دوسال گذشته 400 دستگاه بافندگی وارد استان شده که بعید می‌دانم کمتر از 6 مورد دارای تکنولوژی باشد.

فلاح اضافه کرد: عمدتا واحدهای نساجی استان با دستگاه‌های دست دوم مناسب کار کردند که موفق هم هستند و این رویه تاثیری در کیفیت کار و یا بازگشت اعتبارات بانکی ندارد.

تاریخ: دوشنبه 6 دی 1395