Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

صادر کننده نمونه ملی گفت: تولیدکنندگان و صنعت گران بیش از هر چیز دیگر نیازمند ثبات اقتصادی هستند.

بهروز محمدی صادر کننده نمونه ملی، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران و رئیس هیئت مدیره مجتمع  کارخانجات ساینا دلیجاندر گفتگو با خبرنگار پیام دلیجان گفت: امروز تولیدکنندگان و صنعت گران بیش از هر چیز دیگر نیازمند ثبات اقتصادی هستند. در این صورت است که می توان با بهبود فضای کسب و کار و فراهم کردن زمینه جذب سرمایه گذار از این شرایط رکودی خارج شد.

محمدی با اشاره به اینکه بعد از برجام چند اتفاق مهم در زمینه تولید و صنعت کشور رخ داده است، اظهار کرد: بعد از برجام، شوک تجاری تقاضا را برای محصولات غیرنفتی افزایش فراوانی داد.

 

تولید روزانه ۲۰۰ تُن الیاف پلی استر در کارخانجات ساینا

 

وی با اشاره به اینکه مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان روزانه ۲۰۰ تن الیاف پلی استر تولید و روانه بازار می کند، افزود: بعد از توافق هسته ای افزایش ۲۰ درصدی را در تقاضا خارجی برای صادرات محصولات الیاف پلی استر شاهدیم.

رئیس هیئت مدیره مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان بیان کرد: با این شرایط افق صادرات سال آینده شرکت(الیاف پلی استر) بالغ بر ۶۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

محمدی با بیان اینکه هزینه های تجارت خارجی مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان بعد از این شرایط حدود هفت درصد کاهش داشته است، بیان کرد: در حال حاضر برای نقل و انتقال مالی از سیستم بانکی استفاده می کنیم در حالی که قبلا از طریق صرافی ها و با ریسک بالا صورت می گرفت.

صادر کننده نمونه ملی استفاده از تسهیلات خارجی یکی دیگر از مزایای پسا برجام اشاره کرد و افزود: در حالی که در بهترین شرایط بانک های ایران تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می کنند در حال حاضر شرکت از تسهیلات خارجی با سود نیم درصد در ماه استفاده می کند.

 

ساخت کوره ذوب الیاف شیشه در کشور 

 

 محمدی به آغاز عملیات اجرایی ساخت کوره ذوب الیاف شیشه در این مجموعه اشاره کرد و گفت: قرارداد ساخت این کوره با شرکت ایپیس آلمان در کارخانه ساینای دلیجان با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیون یورو منعقد شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی تولید این طرح صنعتی ۳۰ هزارتن الیاف شیشه در سال است، افزود: با برنامه زمانبندی، این واحد صنعتی ظرف دو سال آینده وارد مدار تولید شود.

مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان برای دومین بار امسال به عنوان صادر کننده برتر ملی کشور انتخاب شد.

مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس شد. این مجتمع با عنایت به بهره مندی از متخصصین خبره، مدیریت شایسته و تکنولوژی مدرن، خود را بعنوان پیشرو در تولید الیاف کاتن تایپ با استحکام بالا، الیاف هالو کانجوگیت و ساده و الیاف سالید در دنیر و رنگهای مختلف و تیشو الیاف شیشه در ایران معرفی کرده است.

شرکت الیاف ساینا دلیجان، از زیرمجموعه های مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، یکی از بزرگترین تولید کننده های الیاف پلی استر با مواد اولیه چیپس پتروشیمی و پرک بطری های پلی اتیلن ترفتالات با تولید روزانه ۲۰۰ تن در ایران می باشد. عمده مصرف محصولات تولیدی این شرکت در صنایع ریسندگی- بافندگی تاری- پودی و کشباف، بافندگی حلقوی، صنایع بی بافت، صنایع خواب، تزئینات خانگی، فرش و موکت، ایزوگام و لایی و... می باشد.

شرکت ره آورد ساینا دلیجان، یکی دیگر از زیرمجموعه های مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، در سال ۱۳۸۳ با تولید نمد الیاف شیشه (مت سوزنی) فعالیت تولیدی خود را در زمینی به مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع با ظرفیت تولید ۶۰۰۰ تن مت سوزنی و انواع منسوجات الیاف شیشه شامل بافت، توری و الیاف شیشه خرد شده تاسیس شد. همچنین در همین سال عملیات اجرایی فاز دوم

شامل بزرگترین کارخانه تولیدی تیشو و الیاف شیشه را با ظرفیت ۳۰۰۰۰ تن در سال آغاز نموده است که خط تولید تیشو ساینا با ظرفیت ۱۳۰ میلیون متر مربع در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید.

مدیریت مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، اعتقاد دارد تنها با همدلی، همکاری و مشارکت تمامی همکاران در بستری مناسب، در مسیر اجرای هرچه بهتر و موثر سیستم مدیریت کیفیت، اهداف سازمان تحقق خواهد یافت و به همین منظور سیستم مدیریت کیفیت خود را بر اساس استاندارد بین المللی ایزو ۹۰۰۱ بنا نهاده است.

تاریخ: دوشنبه 27 دی 1395