Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

محمود زینی- عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- در گفتگو با نساجی نیوز بیان داشت: تولیدکنندگان منسوجات خانگی ترکیه در بازار کاملاً رقابتی قرار دارند

 لذا برای ادامه حیات، در برخی موارد کیفیت کالای خود را کم می‌کنند اما اغلب تولیدکنندگان توانمند کالای خواب در ایران، به هیچ وجه در تار و پود و تراکم پارچه‌های تولیدی، تغییری ایجاد نمی‌کنند و همواره بر ارائه محصولات باکیفیت متمرکز هستند.
وی، صنعت منسوجات خانگی ترکیه را پیشتاز بازارهای بین‌المللی عنوان کرد و افزود: اگرچه هنوز تولیدکنندگان قدرتمندی از آلمان نیز به فعالیت می‌پردازند که تولیدات خود را به کشورهایی مانند چین منتقل کرده‌اند.
مدیرعامل گروه صنعتی لایکو با بیان این مطلب که نوسانات نرخ دلار، مانع از حضور ما در نمایشگاه هایم تکستیل به ‌عنوان غرفه‌دار شد افزود: چهل و دو سال از برگزاری این نمایشگاه سپری می‌شود و در این مدت از تمام دوره‌های نمایشگاه بازدید به عمل آورده‌ام. نمایشگاه امسال نیز جذابیت‌های خاص خود را داشت و از اغلب کشورها بازدیدکنندگان و غرفه‌داران بسیاری حضور داشتند.  
زینی که در هایم تکستیل امسال، اقدام به خرید طرح‌هایی در بخش منسوجات خانگی کرده بود؛ گفت: در سالن چهار که به سالن طراحان اقصی نقاط دنیا اختصاص دارد، حضور یافتیم و قراردادهای تجاری موثری منعقد کردیم؛ البته سال‌های متمادی است که با طراحان معتبر و توانمند بین‌المللی ارتباط داریم و تحریم‌ها هیچ اثری بر این روابط صمیمانه نداشته است. در بخش واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه نیز امیدواری‌های بسیاری نسبت به لغو تحریم‌ها و از سرگیری تعامل با تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد.
وی یادآور شد: ‌ماشین‌آلات مدرن قابل توجهی در بخش چاپ و رنگرزی منسوجات خانگی در هایم تکستیل 2017 عرضه شده بود. برای مثال یکی از دستگاه‌ها، حالت سه بعدی به محصول تولید شده می‌دهد که گروه صنعتی لایکو به‌عنوان اولین شرکت ایرانی موفق به خرید این دستگاه شده ‌است.
عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از مسئولان برگزاری نمایشگاه‌های نساجی در کشور خواست تا بازدیدی از نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی مانند دموتکس، ایتما، هایم‌ تکستیل و ... به عمل آورند و از نزدیک با نحوه برگزاری یک نمایشگاه موفق در زمینه نظافت سالن‌ها، سیستم‌های تهویه، تسهیلات مختلف برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران و... شوند و مشابه آن را در نمایشگاه‌های داخلی پیاده‌ سازی نمایند.
لازم به یادآوری است که ﻧﻤایشگاه هایم‌ تکستیل 2017 ﺑﺎ حضور بیش از 60 کشور در زمینه منسوجات خانگی، پارچه‌های پرده‌ای، رومبلی، ملحفه، تشک، روبالشی، حوله حمام و ... بیست و یکم تا بیست و چهارم دی (‌دهم تا سیزدهم ژانویه) در مرکز نمایشگاهی فرانکفورت‌ آلمان برگزار شد. تاریخچه برگزاری این نمایشگاه معتبر جهانی به سال 1971 بازمی‌گردد.

تاریخ: دوشنبه 4 بهمن 1395