Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیریت بحران به منظور جلوگیری از اقدام سودجویان در زمینه واردات پوشاک پس از حادثه پلاسکو و نیز افزایش پنج درصدی میزان تولید واحدهای تولیدی پوشاک دو مساله‌ای هستند که به عقیده یکی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک باید در مورد آنها چاره‌اندیشی شود.

محمد نبوی - عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و پوشاک ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، با هشدار نسبت به سوء‌استفاده برخی سودجویان در حوزه پوشاک به دلیل اتفاقی که در مورد پاساژ پلاسکو رخ داده است، اظهار کرد: باید با مدیریت بحران از سوء‌استفاده‌های احتمالی در این رابطه جلوگیری کرد، چرا که برخی سودجویان می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و نسبت به واردات پوشاک اقدام کنند مساله‌ای که طی چند وقته اخیر در مقابل آن ایستادگی شد و نباید مجددا به پله اول بازگردیم.

وی با اشاره به این‌که با افزایش پنج درصدی میزان تولید سایر واحدهای تولیدی پوشاک می‌توان کمبود ایجاد شده در بازار را تا نوروز جبران کرد، گفت: با افزایش پنج درصدی تولید سایر واحدهای تولیدی می‌توانیم شرایط را به حالت قبل بازگردانیم هرچند نظر شخصی بنده براین است که اتفاق رخ داده در خصوص واحدهای تولیدی پاساژ پلاسکو نمی‌تواند موجب ایجاد تورم و یا کمبود کالا شود، چرا که این مجموعه حجم زیادی از پوشاک کشور را تامین نمی‌کرده است.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و پوشاک ایران ادامه داد: بنابراین نگرانی از بابت کمبود پوشاک در بازار و یا افزایش قیمت‌ها وجود ندارد و می‌توانیم با مدیریت صحیح از اتفاق پیش آمده عبور کنیم و با افزایش حجم تولید سایر واحدهای تولیدی کمبود پیش آمده در بازار را جبران نماییم.

نبوی با بیان این‌که بیش از هرچیزی ۳۰۰۰ نفری که به صورت مستقیم پس از این اتفاق شغل خود را از دست  دادند در اولویت و اهمیت موضوع قرار دارند، عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد تولیدی و تجاری پوشاک در این مجموعه وجود داشته است که به‌طور میانگین پنج نفر در آن مشغول به کار بودند که به‌طور میانگین عددی ۳۰۰۰ نفری می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این از بین رفتن و مفقود شدن بسیاری از اسناد مالی، چک‌ها و سایر اسناد از دیگر مسائلی است که ایجاد مشکل کرده و شرایطی را پیش آورده که برای خسارت‌دیدگان اصلا وضعیت مطلوبی نخواهد بود.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و پوشاک ایران با تاکید بر این‌که بسیاری از افراد مشغول در این مجموعه بیمه بیکاری نداشته‌اند، خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد شاغل در پاساژ پلاسکو بیمه بیکاری نداشتند و مشخص نیست از این به بعد که شغل خود را از دست داده‌اند چگونه امرار معاش خواهند کرد.

نبوی ادامه داد: تعداد مغازه‌هایی هم که بیمه حوادث بوده‌اند اندک شمار است و در ارتباط با وضعیت سایر مغازه‌ها که از بین رفته‌اند وضعیت مبهمی وجود دارد.

وی در مورد این‌که رییس جمهوری عنوان کردند که باید کمک‌هایی از سوی دولت و شهرداری به خسارت‌دیدگان ارائه شود، بیان کرد: درست است که رییس جمهوری در این زمینه چنین مطلبی را عنوان کردند، اما باید تدابیر اساسی در خصوص خسارت‌دیدگان و افرادی که شغل خود را از دست داده‌اند اندیشیده شود، چرا که چرخیدن واحدهای تولیدی به این سادگی نخواهد بود چرا که این واحدها ابزارآلات مورد نیاز خود را می‌خواهند و ساختمان فیزیکی آنها به این زودی‌ها ساخته نخواهد شد.

تاریخ: دوشنبه 4 بهمن 1395