Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
قبادی، ارتباط میان طراحان و تولیدکنندگان و نیز توجه ویژه به لباس اجتماع را از مهمترین اهداف این دوره از جشنواره مد و لباس فجر دانست.

حمید قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، ایجاد ارتباط هدفمند و سیستماتیک میان طراحان و تولیدکنندگان را یکی از اهداف اصلی جشنواره مد و لباس فجر دانست و افزود: مشکل اساسی ما این است که ارتباطی بین دو بخش صنعت و هنر وجود ندارد و دیدگاه طراح و تولیدکننده با هم یکی و همسو نیست. به این معنی که تولیدکنندگان،  بیش از هر چیز به فروش بیشتر و تولید ارزان‌تر فکر می‌کنند و طراحان هم در پی تناسب و زیبایی هستند و سلیقه مخاطب عام را در نظر نمی‌گیرند در حالی که خوب است این دو هم‌راستا شوند.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به این که طرح‌های هنری، یکی دیگر از مواردی است که به صنعت پوشاک ما آسیب زده گفت: بسیاری از طراحان ما هنری رفتار می‌کنند و سلیقه مخاطب عام را نمی‌شناسند. از سوی دیگر بیشتر تولیدکننده‌های ما ترجیح می‌دهند از ژورنال استفاده کنند و کمتر از وجود طراحان بهره ببرند به همین خاطر جشنواره مد و لباس فجر، بهانه و فرصت خوبی است تا یک ارتباط هدفمند و سیستماتیک میان این دو گروه شکل بگیرد.

قبادی با اشاره به ضرورت حمایت از طراحان و تولیدکنندگان لباس ایرانی گفت: باید کار طراحان و تولیدکنندگانی که می‌کوشند لباس باهویت طراحی و تولید کنند، تبلیغ شود. بنابراین از یک سو فرهنگسازی در زمینه استفاده از نشان ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان برای ما اهمیت دارد و از سوی دیگر می‌کوشیم تا سهم هنری مد و لباس را تبیین و آن را از مالیات معاف کنیم تا با این کار تعداد بیشتری از تولیدکنندگان را به بهره گرفتن از نظر و حضور طراحان تشویق کنیم.

دبیر کارگروه مد و لباس، یکی از مهمترین وظایف این گارگروه و برنامه‌های ششمین جشنواره مد و لباس فجر را توجه به «لباس اجتماع» دانست و افزود: همه ایرانیان، با هر سن و سال و جنسیتی، با این لباس سر و کار دارند و یکی از مهمترین وظایف ما معرفی الگوهای موردنیاز مردم در حوزه لباس اجتماع است؛ لباسی که هم زیبا و به روز باشد و هم با سلیقه عموم جامعه هماهنگی داشته باشد.

قبادی به تبلیغات گسترده برای ششمین جشنواره مد و لباس فجر اشاره و بیان کرد: امسال، یک ماه پیش از شروع جشنواره، فراخوان را منتشر کرده‌ایم و نظرات اتحادیه پوشاک، انجمن طراحان لباس، استادان دانشگاه و گروه‌های تخصصی را جویا شدیم. همچنین توجه ویژه‌ای به بخش تبلیغات داشته و علاوه‌بر تبلیغ عمومی، حضور در شبکه‌های مجازی را هم فراموش نکرده‌ایم. همچنین قرار است در جشنواره امسال، ۱۲ نشست تخصصی در حوزه مد و لباس برگزار شود.

تاریخ: چهارشنبه 6 بهمن 1395