Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
وزیر صنعت ،معدن و تجارت : برند و برندسازی بخصوص برای کالاها و خدمات صادراتی موضوعی است که تا کنون در کشور مغفول مانده است.

به گزارش شاتا ، مهندس نعمت زاده در سخنانی درنخستین مراسم اولین دوره جشنواره نام نشان ایرانی با تقدیر از 18 برند برتر افزود : ایجاد عزم ملی و همه جانبه برای حضور هر چه قوی تر برندهای قدرتمند ایرانی در بازارهای بین المللی لازم و ضروری است و آنچه که در مورد کالاها و خدمات صادراتی کشور باید گفت آن است که ما کالا یا خدمت صادر می‌کنیم نه برند! در حالیکه امروزه مصرف کنندگان با برندها سر و کار دارند.

وی تصریح نمود : امروزه در دنیا به موضوع برند و برندسازی اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود و مؤسسات بین المللی معتبر متعددی نظیر اینتر برند ، میلوارد براون ، برند فاینانس و... اقدام به ارزیابی ، رتبه بندی و معرفی برترین برندهای جهانی می‌نمایند.
وزیر صنعت ،معدن و تجارت به عنوان نمونه مؤسسه اینتربرند نام برد که در رتبه بندی سالانه خود در سال 2015، لیست 100 برند برتر جهانی را منتشر نموده است که برای سومین سال پیاپی شرکت‌هایی نظیر اپل و گوگل در صدر این لیست قرار گرفته‌اند.
وی گفت : براساس اطلاعات ارائه شده بیش از نیمی از 10 برند اول سال 2015 در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند.
نعمت زاده  یادآور شد  :  برند احساس جمعی و مشترک در مورد یک فرد، سازمان ،محصول،خدمت، کشور است و افراد فارغ از حد و مرز جغرافیایی با شنیدن آن نام و نشان (برند) یک احساس مشترک  را درک می کنند.
وی خاطر نشان کرد: شاید مصرف کنندگان خارجی با یکسری از محصولات ایرانی آشنا باشند ولی برندهای ایرانی در سطح جهان کمتر شناخته شده اند.
نعمت زاده افزود : امروزه برند دیگر تنها یک ابزار کارآمد در دست مدیران نیست، بلکه یک الزام استراتژیک است که به سازمان‌ها در جهت خلق ارزش برای مشتریان و همچنین ایجاد مزیت های رقابتی پایدار کمک می‌نماید، در واقع جهانی شدن بنگاه‌ها و تسخیر بازارهای جهانی مستلزم ایجاد برندهای قدرتمند است.
وی ضمن برشمردن مزیت های برگزاری این جشنواره برای جامعه صنعت و تجارت کشور و انتخاب برندهای برتر گفت : شفاف سازی فضای واقعی وضعیت برندهای کشور از دید عموم مردم ،ایجاد رقابت و توسعه برندهای ملی ،ایجاد زمینه‌های اطلاعاتی کافی در دولت برای حمایت و توسعه برندهای مستعد رشد در کشور ،ایجاد جذابیت و شفاف‌سازی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی ،جلب توجه شرکت‌ها به سرمایه گذاری روی برندها ،احترام به نظرات و دیدگاه‌های مردم و مصرف کنندگان ،ایجاد تقویم سالانه پایش وضعیت برندها و امکان بررسی رشد و توسعه آنها ،نشان دادن واقعیت اقتصادی جایگاه شرکت‌ها و برندها به خودشان و رقبای آنها از جمله این موارد است .

وزیر صنعت ،معدن و تجارت یادآوری کرد ،امروز جمع شدیم که از برندهای ملی و اندیشه‌های صنعتی برتر کشور تقدیر کنیم. اما این تازه آغاز یک راه است.

گفتنی است ، در این مراسم شرکتهای شرکت صنایع شیر ایران (برند پگاه)، شرکت فرآورده‌های لبنی کاله(برند کاله)، مجتمع صنایع غذایی، لبنی و بستنی میهن (برند میهن) گروه فرآورده‌های لبنی، گروه صنعتی زرماکارون (برندزر)، گروه تولیدی تک ماکارون (برند تک) در گروه ماکارونی ، شرکت پارس خزر (برند پارس خزر) و شرکت بوتان (برند بوتان) از گروه اثاثیه و لوازم خانگی ، شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران (برند اویلا)، گروه صنعتی بهشهر (برند لادن) از گروه گروه روغن خوراکی ،
صنایع غذایی شیرین عسل (برند شیرین عسل) و گروه صنعتی مینو (برند ساقه طلایی) از گروه کیک ، بیسکوئیت و شکلات، شرکت فرش مشهد (برند فرش مشهد)، گروه فرش ماشینی، شرکت هنکل پاک وش (برند تاژ) و گروه صنعت پاکشو (برند سافتلن) گروه شوینده‌ها ، شرکت کدبانو (برند دلپذیر)، گروه کمپوت، کنسرو و سس ، شرکت عالیفرد (برند سن ایچ)ژ، گروه نوشیدنی ها ، شرکت نامی نو (برند نامی نو)، گروه فرآورده‌های گوشتی و شرکت هاکوپیان (برند هاکوپیان) ، گروه نساجی و پوشاک موفق به دریافت تندیس و نام برند برتر شدند.

 

تاریخ: دوشنبه 11 بهمن 1395