Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عصر روز چهارشنبه مورخ 20/11/95-  بنا بر تقاضای آقای‌هاکوپیان رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران و به دستور جناب آقای نعمت زاده، مقام عالی وزارت. جلسه ای  با حضور ایشان و معاونین محترم و روسای ادارات، مرتبط با اجرای دستورالعمل واردات پوشاک و رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و اتحادیه صنف پوشاک تشکیل شد.
نخست مقام محترم وزارت دستورات موکدی مبنی بر اجرای سختگیرانه دستورالعمل واردات پوشاک و فعالیت نمایندگی‌ها، مجدداتاکید و صادر فرمودند.
طبق دستورهای صادر شده، برگزاری هرچه سریعتر جلسه کارگروه پیگیری اجرای دستورالعمل واردات پوشاک با حضور روسای انجمن صنایع پوشاک ایران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و اتحادیه صنف پوشاک و نمایندگان دولتی تعیین شده از سوی وزیر محترم به ریاست سرکارخانم مهندس نصرالهی مشاور محترم وزیر تشکیل و آغاز به کار کند و گزارش‌های آن نیز به طور مستمر به سمع مقام عالی وزارت تقدیم شود.
کارگروه موظف است هفته ای دوبار تشکیل جلسه داده و اجرای دستورالعمل را به طور مستمر زیرنظر داشته باشد. وظیفه مهم این کارگروه اظهار نظر در صلاحیت نمایندگان برندهای خارجی و تسهیل فعالیت نمایندگی‌های قانونی برندهای خارجی و اعمال نظارت در برخورد سختگیرانه با مدعیان غیر قانونی نمایندگی برندهای پوشاک است.
به موجب تصمیمات متخذه در این جلسه از این پس به جز نمایندگی های رسمی برندهای پوشاک، هیچ شخصیت حقوقی یا حقیقی اجازه واردات پوشاک را نخواهد داشت.
در ضمن به منظور مبارزه جدی و قانون مند با قاچاق پوشاک، از این پس کلیه پوشاک وارداتی و تولید داخلی باید دارای کد GTIN باشند و از تاریخی که توسط کارگروه پیگیر ی اجرای دستورالعمل پوشاک تعیین و اعلان خواهد شد، هر نوع پوشاکی که فاقد بارکد GTIN باشد. قاچاق تلقی شده و مشمول جرائم پیش بینی شده در قانون مبارزه با قاچاق خواهد بود

تاریخ: یکشنبه 24 بهمن 1395