Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
در ترکیه، بازار پلی پروپیلن متاثر از کاهش عرضه، در هفته جاری سرعت بیشتری در افزایش قیمت گرفت.

به گزارش پتروتحلیل، قیمت پلی پروپیلن رافیا وارداتی عربستان ۱۰۸۰ تا ۱۱۰۰ دلار در هر تن سی آی اف ترکیه با ۶٫۵ درصد عوارض گمرکی و به صورت نقدی معامله شد که نبت به هفته قبل ۳۰ تا ۴۰ دلار گران شده است. همچنین فیبر هم ۱۱۵۰ تا ۱۱۷۰ دلار در هر تن با شرایط مشابه معامله شده که ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر تنگران شده است.

این در حالی است که گرید فیبر ایران ۲۰ دلار در هر تن گران شد و به ۱۱۶۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هر تن CPT با ۶٫۵ درصد عوارض اضافی گزارش شده است. این در حالی است که خریداران می گویند: قادر به تهیه پلی پروپیلن رافیا از منابع ایرانی نیستند. از سوی دیگر نرخ حمل و نقل در ترکیه سبب فشار بر قیمت‌ها شده است.

همچنین گرید فیبر در مصر ۱۲۷۰ تا ۱۲۸۰ دلار در هر تن DAP فروخته شده است. یک منبع اروپای جنوبی هم برای فیبر ۱۲۰۸ تا ۱۲۱۹ دلار در هر تن سی آی اف پیشنهاد کرده است. این در حالی است که پیکیم لیست قیمت پلی پروپیلن خود را در روز دوشنبه برداشته است و این موضوع سبب شده تا در بازار گرید رافیا شاهد ۴۰ تا ۷۵ دلار افزایش در هر تن باشیم و قیمت ۱۴۲۰ تا ۱۴۸۰ دلار در هر تن با مالیات بر ارزش افزوده گزارش شده است.

عدم تامین کافی، چشم انداز کوتاه مدت بازار را قوی نشان می‌دهد، این در حالی است که فروشندگان انتظار دارند رشد قیمت‌ها تا ماه مارس ادامه یابد. البته بازیکنان بازار انتظار دارند محموله‌های ایرانی به دلیل ورود به نوروز کاهش یابد. از این رو احتمالا کنترل قیمت‌ها سخت خواهد بود. البته فروشندگان آماده ارایه مواد در سطوح قیمتی بالاتر به خریداران هستند.

تاریخ: چهارشنبه 27 بهمن 1395