Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
کمپانی دوپونت موفق شده است با تولید الیاف جدید Sorona که دارای منابع تجدید پذیر هستند، جایگاه دوم را در رقابت های جوایز نساجی جهان به عنوان تولید کننده الیاف از آن خود کند.

به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز، جوایز نساجی جهان که نخستین سری از رقابت های مستقل است، بیشتر به شناسایی فعالیت های ممتاز در صنایع نساجی جهان و اعطای جوایز به آن ها اختصاص دارد.


بررسی شرکت های حاضر در این رقابت بر اساس موقعیت آن ها در بازار، عملکرد فنی، تدابیر مربوط به پایایی و مسایل زیست محیطی، کنترل کیفی و همچنین برنامه های موجود برای کارمندان آن ها انجام شده است. 


رنه هنز، مدیر بازاریابی جهانی دوپونت گفت: "تولید الیاف جدید نشان دهنده حس تعهد دوپونت به تولید و عرضه محصولات استثنایی است که برای هر سطحی از زنجیره تامین مفید هستند. کسب این مقام تاکیدی است بر عملکرد، کارایی و زیست سازگار بودن الیاف Sorona که به واقع می تواند تحولی در صنعت نساجی ایجاد و نقش مهمی در کاهش اثرات مخرب زیست محیطی ایفا کند بدون آن که لطمه ای به کیفیت محصول بزند."


منبع تولید الیاف جدید گیاهی و تجدید پذیر است که باعث کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و انتشار گازهای گلخانه ای می شود. این الیاف علاوه بر پایایی دارای مزایای منحصر به فردی نیز هستند از جمله: نرمی بی‌نظیر، دوام عالی و مقاومت ذاتی در برابر لک شدن بدون نیاز به انجام عملیات متداول. از الیاف سرنا هم می توان به تنهایی به عنوان یک لیف چند کاره و هم به صورت ترکیبی با الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده کرد. این الیاف یکی از 11 الیاف برتری هستند که برچسب دپارتمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا را برای محصولات بر پایه زیستی دریافت کرده اند و همچنین موفق به دریافت استاندارد Oekao-Tex 100 شده اند.


به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز، کمپانی دوپونت از زمان تاسیس خود در سال 1802 با عرضه خدمات، محصولات و مواد اولیه نوآورانه، باعث عرضه علوم و مهندسی در سطوح جهانی به بازار شده است. کمپانی عقیده دارد که آن ها می توانند از طریق همکاری با مشتریان، دولت ها و سازمان های مردم نهاد به رفع چالش های جهانی نظیر تامین غذای سالم برای مردم سرتاسر جهان، کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و حفاظت از زندگی بشر و محیط زیست کمک کنند.

تاریخ: یکشنبه 1 اسفند 1395