Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
انجمن صنایع نساجی یونان چند عامل را به عنوان دلیل موفق نبودن بخش نساجی این کشور ذکر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز، از جمله هزینه های بالای انرژی، نبود برنامه ریزی استراتژیک برای حمایت از تولید و واردات محصولات نساجی از کشورهای دارای نیروی کار ارزان. 

انجمن برای رفع مشکل مربوط به هزینه های بالای انرژی چندین راهکار پیشنهاد داده است. تاثیر این هزینه های بالا بر بخش نساجی موضوع دستور جلسه ای بود که بین انجمن صنایع نساجی و وزیر انرژی و محیط زیست کشور، گئورگ استاتاکیس برگزار شد. در یادداشت ارائه شده از سوی انجمن وضعیت صنایع نساجی کشور شرح داده شد و همچنین پیشنهادهایی برای احیای این بخش و کمک به اقتصاد کشور مطرح گشت.


انجمن با در نظر گرفتن مشکلات مربوط به هزینه های بالای انرژی پیشنهاداتی را ارائه داده است نظیر دستورالعمل های جدید در رابطه با انرژی و محیط زیست و یک جدول زمانی دقیق و منظم برای تنظیم بازار برق متناسب با الگوی هدف اتحادیه اروپا.


انجمن همچنین گفت که دولت طی 15 سال گذشته هیچ برنامه دقیقی برای حمایت از صنایع نساجی کشور نداشته است. افزایش هزینه های انرژی و افزایش واردات از کشورهای دارای نیروی کار ارزان منجر به تعطیلی صنایع تولیدی نساجی و افزایش بیکاری شده است. فعالیت های صنعتی در یونان از سال 1980تا کنون بین 70 تا 80 درصد کاهش داشته است.

تاریخ: سه شنبه 3 اسفند 1395