Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رییس کل بانک مرکزی گفت: بخشنامه بخشودگی جرایم تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان از دو روز گذشته به بانک ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، ولی الله سیف روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در خصوص علت تاخیر برخی بانک ها نسبت به اجرای این بخشنامه، افزود: ممکن است تاخیر در اجرای این بخشنامه توسط برخی از بانک ها بستگی به میزان وجهی که برای این اقدام درنظر گرفته شده، باشد .

وی در خصوص ارائه اسکناس نو در آستانه سال جاری توسط بانکها نیز اظهار کرد: هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود و مشکل زیادی نداریم. براساس روش های گذشته عمل می کنیم و از هفته آینده، اسکناس نو در اختیار بانک ها قرار می گیرد .


رییس کل بانک مرکزی در خصوص هزینه های دریافتی بانک ها از پیامک های ارسالی به مشتریان نیز گفت: اصولا ارائه خدمات الکترونیکی هزینه دارد ولی اجباری برای آن نیست.


سیف افزود: هر مشتری که نخواهد از این سیستم استفاده کند، می تواند به بانک مربوطه اعلام کند و اگر بانک مربوطه بعد از اعلام مشتری خدمات ارائه دهد و وجهی دریافت کند، مشتریان می توانند شکایات خود را مطرح کنند .


وی درباره نقاط قوت سیستم بانکی در سال جاری خاطر نشان کرد: در سال جاری در نظام بانکی تلاش شد تا به رغم محدودیت منابع تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط انجام شود و در حال حاضر ۲۱ هزار واحد، ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که می تواند در جهت ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی موثر باشد.

تاریخ: شنبه 7 اسفند 1395