Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مجید افتخاری گفت: کانال‌های رسانه‌ای مثل تلویزیون و... نقش به سزایی در رواج مد در کشور دارند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره مد ولباس فجر، در دومین نشست از سری نشست‌های جشنواره مد و لباس فجر، دکتر مجید افتخاری دبیر کمیته پوشاک زنانه انجمن صنایع پوشاک ایران  در خصوص شناسایی عوامل مؤثر در طراحی لباس اجتماع توضیحاتی را ارائه کرد.

افتخاری با اشاره به اینکه چه کسانی در جامعه مد را رواج می‌دهند گفت: در خصوص ظهور مد در کشور تئوری‌های مختلفی وجود دارد، یکی از آنها معتقد است پولدارها موجب رواج مد در جامعه می‌شوند وقتی این تئوری مطرح می‌شود باید به سراغ برند لوکس برویم ولی این برند در جامعه نمی‌تواند پوشش اجتماع و حجاب را در برگیرد پس می‌توان گفت در سطح جامعه ما وجود خارجی ندارد.

وی درادامه درباره مسایلی که در طراحی لباس زنان وجود دارد گفت: متاسفانه لباس اجتماعی برای زنان ورزشکار و سیاستمداران مطرح ایرانی طراحی نشده است. بانو ابتکار از جمله کسانی است که در مجامع سیاسی فعالیت می‌کند ولی همیشه به یک شکل دیده می‌شود ولی در میان آقایان، علی‌اکبر ولایتی از جمله کسانی بود که لباسش توجه طراحان را به خود جلب کرد و از روی لباس او مدل‌هایی شکل گرفت.

افتخاری با اشاره به تأثیر رسانه‌ها در مد زدایی کشور توضیح داد: کانال‌های رسانه‌ای مثل تلویزیون و... نقش به سزایی در رواج مد در کشور دارند. سال 77 فیلم تولد دیگر از تلویزیون پخش می‌شد در آن زمان شخصیت فیلم «مهربان » مانتویی بر تن داشت که بعدها مدل این مانتو در اجتماع مد شد یا همین سریال‌های ترکیه‌ای که از ماهواره پخش می‌شود؛ تأثیر به سزایی در مد‌زدایی داشت.

دبیر کمیته پوشاک زنانه انجمن صنایع پوشاک ایران در پایان رویدادهای مهمی که موجب شکل گیری مد در ایران می‌شود را نام برد وعنوان کرد: مهم‌ترین رویداد عید نوروز است. قاعدتاً در این فصل رنگ‌ها‌ی شاد استفاده می‌شود. از رویدادهای دیگر می‌توان به محرم اشاره کرد در این ماه محدودیت‌هایی وجود دارد، نمی‌توانیم از هر رنگی استفاده کنیم.

تاریخ: شنبه 7 اسفند 1395