Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل کارخانه نساجی حریر ایران از فعالان این عرصه دعوت کرد در سال جدید تمام توان خود را برای حذف واردات قاچاق در بخش پارچه و ملزومات صنعت مد و لباس بکارگیرند و با یکدیگر متحد شوند.

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علی‌محمد امین‌دوست، مدیرعامل کارخانه نساجی حریر ایران درباره چشم‌انداز پیش رو این عرصه در سال جدید به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بالغ بر 45 سال است که در حوزه نساجی فعالیت می‌کنم و همواره شاهد فراز و نشیب‌های موجود بر سر راه فعالان و دلسوزان این عرصه در کشورمان بوده‌ام.

او با اشاره به مشکلات بسیار بر سر راه صنعت نساجی در اشکال مختلف همچون نساجی سنتی و مدرن اظهار داشت: باید تلاش کرد تا صنعت نساجی را از بحران خارج کرد و البته طی سال گذشته با تکیه بر نگاه ویژه سه قوای دولت، مجلس و قضائیه، اقدامات بسیار درخوری در زمینه مقابله با قاچاق منسوجات انجام شد که جای تقدیر دارد.

مدیرعامل کارخانه نساجی حریر ایران با اشاره به لزوم مشارکت‌های حداکثری صنعتگران در زمینه افزایش تولیدات داخلی اظهار داشت: همکاران باید درصدد باشند تا خود را به عنوان تولیدکننده قوی نشان دهند و با استفاده از تسهیلات کافی دیگربار به رشد کمی و کیفی منسوجات کمک کنند.

امین‌دوست به وجود مشکلات مالی بر سر راه کارخانه‌های نساجی اشاره کرد و گفت: امید است در بودجه مصوب مجلس برای سال 96، بخشی از مشکلات مالی کارخانه‌های نساجی که منجر به انتشار برخی اخبار درباره ورشکستگی آن‌ها شده است رفع شده و در این مسیر لازم است ضمن دریافت بودجه کافی، اتاق فکر کارخانه‌ها به ارائه ایده‌های جدید و جهانی برای پیشرفت در این عرصه بپردازند.

مدیرعامل کارخانه نساجی حریر ایران از فعالان این عرصه دعوت کرد تا در سال جدید تمام توان خود را برای حذف واردات قاچاق در بخش پارچه و ملزومات صنعت مد و لباس به کار گیرند و افزود: البته بهبود فضای تعاملی میان طراحان و تولیدکنندگان پارچه و پوشاک در کشورمان و نه فقط در پایتخت می‌تواند یکی دیگر از راه‌های رونق نساجی ایرانی باشد و طراحان می‌توانند با ارائه سفارش و نقطه نظرات خود ما را در ایده یابی برای تأمین نیاز بازار داخلی و البته در سطح کلان بازار خارجی یاری کنند.

او در خاتمه برای صنعت نساجی کشور در سال جدید آرزوی توفیقات روزافزون کرد و گفت: جایگاه کشور ایران در این عرصه بسیار رفیع بوده و یکی از نکات بارز و جهانی آن، توجه همزمان به ابعاد هنری و صنعتی نساجی است پس باید از این ویژگی نهایت بهره را برد و به افزایش دستاوردهای این حوزه یاری رساند.

تاریخ: چهارشنبه 16 فروردین 1396