Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
یک طراح و تولیدکننده لیبل و اتیکت پوشاک می‌گوید تنوع طراحی و خلاقیت در بخش‌هایی همچون لیبل لباس است که خود می‌تواند معرف یک مد با همه شاخصه‌های استاندارد باشد.

 لیبل یا اتیکت لباس جهت نصب برند، کد کالا و قیمت البسه مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً می‌توان از تمامی موارد کارت ویزیت جهت تهیه اتیکت مارک لباس استفاده کرد و سایز استاندارد خاصی وجود ندارد و به دلخواه مشتری طراحی می‌شود.

معمولاً روی اتیکت لباس روش نگهداری و شستشوی لباس نیز شرح داده می‌شود. در ارتباط با هزینه لیبل لباس باید به مواردی همچون جنس لیبل، تیراژ اتیکت لباس، سایز مارک ، نوع اتیکت، تعداد رنگ چاپ و شکل قالب توجه کرد.

جاوید میرزایی، تولیدکننده اتیکت و لیبل لباس با برند "ناس" دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: لیبل‌ها یکی از مهم‌ترین ملزومات تولید لباس هستند و دنیای مد به طراحی و تولید این بخش توجه ویژه‌ای داشته و دارد.

او افزود: امروزه با تکیه بر جدیدترین تکنولوژی، لیبل و  اتیکتی تولید می‌کنیم که تاکنون در ایران تولید نشده است و خوشبختانه با استقبال بسیاری از برندهای داخلی، واردات لیبل در این بخش کاهش یافته است.

میرزایی بر لزوم توجه به داخلی بودن تمامی بخش‌های یک لباس تأکید و تصریح کرد: یکی از دلایل گرانی‌های محصولات برخی برندهای داخلی و خارجی، توجه به همین ریزه‌کاری‌ها در زمان تولید است که در حفظ کیفیت پوشاک اهمیت بسیار دارد و البته تنوع طراحی و خلاقیت در این بخش‌های کوچک است که خود می‌تواند معرف یک مد با همه شاخصه‌های استاندارد باشد.

این طراح و تولیدکننده لیبل لباس در کشور با اشاره به اینکه گرایش به مقوله مد در همه گروه‌های سنی وجود دارد اظهار داشت:

تولیدات کلیشه‌ای هم کالا را گران می‌کند و هم ذائقه مخاطبان را تأمین نمی‌کند پس بهتر است تمامی فعالان حوزه مد و لباس با افزایش خلاقیت، هم‌افزایی، مشاوره و همراهی با دیگر بخش‌ها بیش ازهر زمان دیگری نگاه جامعه را به مصرف پوشاک داخلی معطوف کنند.

تاریخ: یکشنبه 20 فروردین 1396