Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
صنعت جهانی مد لباس در سال‌های اخیر شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیری بوده است، شرکت‌ها و برندهای تجاری بزرگ و معروف به طراحی لباس‌های پوشیده و البسه مخصوص بانوان محجبه به دلیل استقبال خوبی که از سوی خریداران مسلمان وجود دارد، روی آورده و سود قابل ملاحظه‌ای را از این بازار پر رونق از آن خود می‌کنند.

به گزارش بازار خبر،   صنعت جهانی مد لباس در سال‌های اخیر شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیری بوده است، به‌گونه‌ای‌که طبق گزارش خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ»، شرکت‌ها و برندهای تجاری بزرگ و معروف به طراحی لباس‌های پوشیده و البسه مخصوص بانوان محجبه به دلیل استقبال خوبی که از سوی خریداران مسلمان وجود دارد، روی آورده و سود قابل ملاحظه‌ای را از این بازار پر رونق از آن خود می‌کنند.

  
رویترز در آخرین گزارش‌های خود در مورد هزینه خرید لباس توسط مسلمانان در سال ۲۰۱۳ عدد ۲۶۶ بیلیون دلار را ثبت و رشد این عدد را تا سال ۲۰۱۸ معادل ۴۸۴ بیلیون دلار پیش‌بینی کرده است.

 

در این گزارش، مبلغ خرید لباس توسط مصرف‌کنندگان آمریکایی با فاصله قابل توجهی، عدد ۳۹۵ میلیارد دلار اعلام شده است. همچنین گزارشی که اخیرا مرکز تحقیقات Pew منتشر کرده است، رشد جمعیت ۱,۶ میلیاردی مسلمانان را تا سال ۲۰۵۰ در حدود ۳ میلیارد نفر پیش‌بینی می‌کند.

 

همین گزارش‌ها و آمارهای خیره کننده باعث شده تا در دو سال اخیر شرکت‌های بین‌المللی تولید کالای مد و لباس، بدون درنظر گرفتن سیاست‌گذاری حکومتی کشورهای‌ خود، رویکرد جدیدی را در حوزه پرداختن به بازار البسه مسلمانان اتخاذ کنند.


در فستیوال فشن اسلامی که در سیزدهم آگوست سال ۲۰۱۵ در کوالالامپور مالزی برگزار شد، همه چیز گویای خیز بلند تولیدکنندگان جهانی برای کسب سهم بازار از کالای مد اسلامی بود.

 

همچنین برندهای معروف جهانی همچون بربری(Burberry) به مناسبت ماه رمضان گذشته، مجموعه‌‌ای از لباس‌های اسلامی خود را به معرض نمایش گذاشت. ماه گذشته نیز طی هفته مد در لندن، برای نخستین‌بار مجموعه‌ای از لباس‌های پوشیده اسلامی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که با استقبال چشمگیر شرکت‌کنندگان همراه بود.

 

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ این توسعه و پیشرفت در صنعت مد را خیره‌کننده توصیف و اظهار کرد: علی‌رغم اینکه پوشاک اسلامی سال‌هاست که در بازار مشتری خاص خود را داشته اما صنعت مد، دیر به فکر کسب درآمد از این بازار پررونق افتاده است.


همچنین ظهور نسل جوانی از طراحان پوشاک اسلامی و مجموعه‌داران مد در زمینه لباس‌های پوشیده، سبب شده تا این بازار مشتری‌های بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی پیدا و توجه برندهای تجاری را به خود جلب کند.
 

تاریخ: شنبه 2 اردیبهشت 1396