Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
استاندار کرمان گفت: تداوم اقتصاد مقاومتي در قالب تعاوني هاي توليد پوشاک در استان کرمان دنبال شده و از اين مسير ضمن جلوگيري از خروج سرمايه از استان، زمينه کارآفريني در استان توسعه يافته است.

استاندار کرمان گفت: تداوم اقتصاد مقاومتي در قالب تعاوني هاي توليد پوشاک در استان کرمان دنبال شده و از اين مسير ضمن جلوگيري از خروج سرمايه از استان، زمينه کارآفريني در استان توسعه يافته است.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از روابط عمومي استانداري کرمان، عليرضا رزم حسيني  در بازديد از تعاوني توليد پوشاک کار با افتخار متعلق به عطا احمدي، افزود: ازآنجا که کار توليد پوشاک بيشتر در حوزه زنان است، ايجاد کارگاه هاي توليد پوشاک به عنوان يک پروژه اقتصاد مقاومتي دنبال شد و تا کنون کار تا حد خوبي پيش رفته است.


وي بيان کرد: در سال تحصيلي جاري تمامي پوشاک مورد نياز دانش آموزان آموزش و پروش در استان کرمان توليد شد و اين در حالي است که در سنوات گذشته 80 درصد لباس فرم مدارس در ساير استان ها توليد مي شده است.


وي خاطرنشان کرد: طراحي و کيفيت لباس دانش آموزان به گونه اي است که دانش آموزان مي توانند يک دست لباس را براي دو تا سه سال استفاده کنند. استاندار کرمان گفت: لباس فرم ساير بنگاه ها از جمله بيمارستان ها و ساير نهادها نيز بايد در سطح استان و توسط توليدي هاي استاني توليد شود.


وي بر استفاده از ظرفيت زنان سرپرست خانوار نيز تاکيد کرد و گفت: مي توان زنان سپرست خانوار در استان کرمان را آموزش داده و در کارگاه هاي توليد پوشاک به کار گرفت. رزم حسيني اظهار کرد: صاحبان واحدهاي توليد پوشاک نيز موظف هستند که ليست بيمه افراد به کار گرفته شده در اين توليدي ها را به واحدهاي مربوطه ارائه کنند. وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: آقاي احمدي هميشه باني خير بوده اند و جاي تقدير دارد.

 

* گردش مالي 10 ميليارد تومان پوشاک مدارس در استان کرمان


مدير کل آموزش و پرورش استان کرمان نيز گفت: در هر سال تحصيلي بالغ بر 300 هزار دست لباس فرم مدارس در استان کرمان توليد و عرضه مي شود که ارزش مالي آن بالغ بر 10 ميليارد تومان ارزش ريالي است.


محمد محسن بيگي افزود: 80 درصد پوشاک مدارس در سنوات گذشته در خارج از استان کرمان توليد مي شده است که با پيگيري هاي استاندار کرمان در حال حاضر توليدي هاي بومي در استان کرمان کارتوليد پوشاک مدارس را را حفظ کيفيت و قيمت پائين تر، آغاز کرده اند.


وي ادامه داد: ارزيابي شده که هر توليدي ظرفيت توليد چند دست لباس را دارد و فرم ثابتي با نظر طراحان لباس طراحي شده است تا از تغيير فرم لباس مدارس در هر سال جلوگيري شود. وي خاطرنشان کرد: فرمانداري ها در شهرستان هاي استان کرمان نيز موظف شده اند که پيگير توليد لباس مورد نياز ادارت هر شهرستان در خود آن شهرستان باشند و در صورت نبود زيرساخت لازم، لباس مورد نياز از مرکز استان تامين شود.

 

* راه اندازي تعاوني کار با افتخار، صدقه جاريه


خير کرماني نيز گفت: سال گذشته که تعاوني کار با افتخار را راه اندازي کرده ايم باور نمي کرديم بتوانيم توليدات خود را با اين قيمت هاي مناسب عرضه کنيم.


عطا احمدي افزود: معتقديم که اگر در راه خدا کوشش کنيم خداوند به آنها پاداش خير خواهد داد. وي تاکيد کرد: هدف اصلي توليد کار براي مردم کرمان بوده است و در صدد آن هستيم که صدقه جاريه اي داشته باشيم.


* توليد پوشاک بايد ويژه بانوان باشد


مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري کرمان نيز ضمن تقدير از اقدامات عطا احمدي، گفت: بايد بحث توليد پوشاک استان ويژه بانوان باشد . وي افزود: راه اندازي کارگاه هاي توليد پوشاک به صورت مستقيم و غير مستقيم اشتغال خوبي را توليد مي کند و آغاز کار در اين حوزه با فرم مدارس آغاز شده است.


فاطمه سادات حسيني تاکيد کرد: کارگاه هاي توليد پوشاک مي توانند کار توليد پوشاک مدارس، بيمارستان ها، نيروهاي نظامي و انتظامي و کارگاه هاي صنعتي را انجام دهند. وي گفت: سال گذشته 30 توليد کننده پوشاک در استان کرمان فعال بوده اند که در سال جاري به 50 توليد کننده افزايش يافته است.


حسيني خاطرنشان کرد: کارگاه توليد پوشاک کار با افتخار ظرفيت اشتغال 450 نفر را به صورت مستقيم دارد. وي يادآور شد: 50 دوزنده نيز در شهرک پدر آموزش ديده اند و مي توان اين افراد را به کارگيري کرد.

تاریخ: دوشنبه 4 اردیبهشت 1396