Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رونق تولید در سال جاری، گفت: بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت جدی در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد.

افسانه محرابی عصر روز دوشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات صنایع نساجی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به همین منظور کارگروه رونق تولید پیشنهاد کرده است امسال بین 30 تا 40 درصد سقف تسهیلات برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ نسبت به سال قبل، افزایش یابد.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا، وی با بیان این که با توجه به شرایط واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ شرایط این تسهیلات متفاوت است، افزود: سقف این تسهیلات برای این واحدها در سال گذشته 30 میلیارد ریال بود که امسال رقم آن پس از تصویب، اعلام خواهد شد.


وی هم چنین اجرای طرح کد شناسه پوشاک را یادآور شد و افزود: براساس ماده 11 آئین نامه موضوع ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کد شناسه اجرا و رهگیری می شود. محرابی خاطرنشان کرد: کد شناسه در پوشاک به ترتیب دارای پنج اولویت پوشاک، کفش، منسوجات خانگی، پارچه و تجهیزات غیره مانند کمربند است.


مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله های اداری کد شناسه پایان یافته است، تصریح کرد: این کد از ابتدای مرداد امسال به کالاها الصاق و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.


محرابی گفت: گرچه با اجرای طرح کد شناسه بر روی کالاها از قاچاق کالا بطور کامل جلوگیری نمی شود اما شفافیت کار از مرحله تولید تا زمان رسیدن کالا به دست مصرف کننده، رهگیری و شفافیت می یابد.  وی افزود: باتوجه به اینکه 70 درصد صنعت فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان قرار دارد کارگروه صادرات فرش در این شهرستان ایجاد می شود.


وی ادامه داد: هم اکنون ایران رتبه پنجم فرش ماشینی در جهان را به خود اختصاص داده است که با معرفی این کالا در سطح بین المللی، می توان به بازار فروش بیشتر در جهان دست یافت.


در این نشست که با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد، صاحبان صنایع نساجی و پوشاک این شهرستان مسائل و مشکلات خود را بیان کردند. بیش از یک هزار واحد صنعتی تولیدی کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان فعالیت می کنند که عمده آنها در زمینه فرش ماشینی و منسوجات است.

نوسازی واحدهای صنعتی اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است
تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1396