Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: عدم حمایت از بنگاه‌های کوچک تولیدی و واردات قاچاقی پوشاک، بنگاه‌های تولیدی این بخش را به نابودی کشانده است.

 مجتبی درودیان  در مورد وضعیت بازار پوشاک، گفت: رکود در صنف پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان حاکم است و کسبه صبح مغازه‌ها را باز و در نهایت شب تعطیل می‌کنند، بدون اینکه رونقی در این بازار باشد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان اینکه بسیاری از کار‌گاه‌های تولیدی بسته شده‌اند و یا در شرف بسته‌شدن هستند، افزود: واردات کالای قاچاق، کارگاه‌های تولیدی‌ را به نابودی کشانده است. 

 

درودیان دلیل افزایش رکود در این بازار را عدم حمایت دولت از بنگاه‌های کوچک عنوان کرد و افزود: اکثر پیک موتوری‌ها، کارگران واحدهای تولیدی تعطیل شده پیراهن و کفش هستند که به دلیل بیکاری به این شغل روی آورده‌اند. 

 

وی با انتقاد از توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک گفت: ما مخالفتی با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نداریم، اما مسئله ما وارداتی بودن کالاهای عرضه شده در این فروشگاه‌‌ها است.

 

درودیان با بیان اینکه در بسیاری از این فروشگاه‌ها اجناس با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود، گفت: متاسفانه اجناس این فروشگاه‌ها در داخل کشور تولید نمی‌شود و سوالی که اینجا مطرح است، این است که چگونه ممکن است با واردات قانونی و پرداخت تعرفه‌ واردات این اجناس با قیمت پایین عرضه می‌شود؟ 

 

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان در پاسخ به این سوال که براساس آمار، واردات کالاهای قاچاق کاهش یافته، آیا در صنف شما کاهش واردات پوشاک قاچاق مشهود است، گفت: خیر، هیچ اتفاق قابل لمسی در این بخش نیفتاده است. 

 

درودیان با بیان اینکه حدود 50 درصد از پوشاک عرضه شده در بازار قاچاق است، افزود: درخواست ما از دولت و مسئولان این است که مبارزه با قاچاق کالا در مبادی ورودی انجام شود.

تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1396