Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
طبق آنچه در سال ۱۳۹۴ از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان مهم‌ترین اولویت سرمایه‌گذاری در بخش تجارت اعلام‌شده، احداث نمایشگاه‌های بین‌المللی در محل دائمی است.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایسنا، در لیست مربوط به اولویت‌های سرمایه‌گذاری که از سال ۱۳۹۴ تدوین‌شده (و طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان با همان رویکرد دنبال می‌شود) در مجموع ۱۲ بند برای سرمایه‌گذاری تجاری کشور دارای اولویت شناخته‌شده‌اند که نخستین آنها به ایجاد نمایشگاه‌های بین‌المللی مربوط می‌شود.

 

پس‌ازآن احداث نمایشگاه دائمی فرش دستباف و ایجاد بانک اصناف اولویت‌های دوم و سوم این حوزه به شمار می‌رود. توسعه و تقویت زیرساخت‌های تجاری مانند ایجاد پایانه‌های صادراتی، ایجاد خطوط دریایی و هوایی جهت صادرات کالاهای کشور به بازارهای متناسب با نیاز نیز اولویت‌های چهارم و پنجم تعریف‌شده‌اند و پس‌ازآنها سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد شهرک‌های لجستیکی یا هاب‌های تجاری موردتوجه قرارگرفته است.

 

همچنین از ایجاد و توسعه شهرک‌های صنفی به‌عنوان اولویت هفتم سرمایه‌گذاری در بخش تجاری یادشده و ایجاد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای(عرضه‌کننده کالا و خدمات) در رده بعدی قرار دارد. 


ایجاد میادین میوه و تره‌بار، ایجاد و توسعه فروشگاه‌های مجازی و بازاریابی شبکه‌ای، توسعه و ساماندهی شرکت‌های پخش و حمایت از ایجاد شرکت‌های لجستیکی و درنهایت ایجاد شرکت‌های توانمند بازاریابی و صدور کالای صنعتی از دیگر اولویت‌های تدوین‌شده در حوزه سرمایه‌گذاری تجاری به شمار می‌روند.

 

در سال ۱۳۹۳ نیز دو بند به‌عنوان اولویت‌های سرمایه‌گذاری در فضای تجاری کشور اعلام‌شده بود که دربند اول بحث تقویت و توسعه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و دربند دوم توسعه و ساماندهی شرکت‌های پخش و حمایت از ایجاد شرکت‌های لجستیک مورد تاکید قرارگرفته بود.

اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش تجارت کدامند؟
تاریخ: شنبه 6 خرداد 1396