Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد گفت: سرعت چرخ صادرات با تولید کالاهای با کیفیت و قابل رقابت با رقبای خارجی شتابان می‌شود.

مجید نامی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید کالای ایرانی نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است، افزود: بدون شک کالاهای داخلی با حذف عوامل افزایش هزینه تولید به لحاظ کیفی توان رقابت با محصولات کشورهای خارجی را دارند.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ وی در ادامه به صنعت نساجی و پوشاک کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این صنعت دارای مزیت‌های فراوانی منجمله اشتغال افزایی، قدرت ارز آوری، توسعه صادرات، رشد اقتصادی و مواردی از این دست است.


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور با بیان اینکه در حال حاضر سیر صادرات پوشاک نزولی است، گفت: در گذشته میزان صادرات ایران در حوزه پوشاک خیلی بیشتر از امروز بوده است.
وی در ادامه از صادرات ۶۰ میلیون دلاری پوشاک طی سال گذشته در کشور خبرداد و افزود: این میزان صادرات در حد و اندازه تولید کشور نیست.


نامی با عنوان اینکه توان صادراتی تولید کنندگان ایرانی در حوزه پوشاک بسیار بالاست و اظهارداشت: افزایش صادرات پوشاک ارزش افزوده بالایی به همراه دارد بنابراین می‌طلبد مسئولان به این مهم توجهی جدی داشته باشند.


وی همچنین هزینه بالای تولید را اصلی‌ترین مانع صادرات دانست و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده کالاهای ایرانی در برابر محصولات کشورهای دیگر جهان خیلی بالاست.


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور «قیمت» و «کیفیت» کالا را دو اصل بسیار مهم در بحث صادرات برشمرد و افزود: کالاهای ایرانی در شرایط فعلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت، ولی از حیث قیمت توان رقابت با محصولات خارجی را ندارند.

کیفیت و قدرت رقابت‌پذیری، دو اصل انکارناپذیر صادرات
تاریخ: دوشنبه 22 خرداد 1396