Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان یزد با اشاره به فعالیت بیش از 150 تولید کننده پارچه رومبلی می گوید 66 درصد از سهم بازار کشور متعلق به پارچه های رومبلی یزد است.

سیدعلی اکبر کلانتر ادامه می دهد : پارچه های تولیدی در کارخانه های یزد بهترین کیفیت و بیشترین تراکم را دارد و قابل رقابت با نمونه های خارجی آن در بازار است.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از یزد فردا ، وی می افزاید هم اکنون بدلیل رکود بازار نیمی از واحدهای تولید نساجی در استان یزد به صورت نیمه تعطیل درآمده و یا به طور کامل تعطیل شده است.

 

نبض کند بازار پارچه های رومبلی یزد


مدیرعامل یکی از کارخانه های رومبلی یزد می گوید ورود پارچه های قاچاق، اشباع بازار از پارچه های بی کیفیت چینی و حمایت نکردن مردم از پارچه های تولید داخل از عمده دلایل رکود بازار است.


مهدی عشقیان می افزاید پارچه های رومبلی یزد با بهترین کیفیت در حال تولید است اما با بی مهری فروشندگان و خریداران این پارچه ها در بازار تهران به اسم پارچه ترک به فروش می رسد چون نشان تجاری خارجی بیشتر مورد تقاضای مردم است.


علی موسوی از فروشندگان پارچه در یزد نیز در گفتگو با ما از بازگشت پارچه های رومبلی تولید یزد به بازار با نشان تجاری ترک گفت.


وی می گوید مردم بیشتر به دنبال خرید پارچه های خارجی هستند چون بر این باورند که این پارچه ها از دوام و تنوع بالا برخوردار است اما اینها در حالیست که مردم پارچه های تولید خودمان را به قیمت گزاف و با نشان تجاری ترک به خانه می برند.

 

حمایت از دسترنج کارگر ایرانی


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به نرخ بیکاری 12 و هشت دهم درصدی در یزد می گوید این در حالیست که نرخ بیکاری در کشور 12 و چهار دهم درصد است.


محمدحسین ریاحی با اشاره به رتبه سیزدهم یزد به لحاظ بیکاری در کشور می گوید: اگر از تولیدات داخلی حمایت بیشتری شود، رونق بیشتر واحدهای تولیدی و اشتغالزایی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.


در یک کلام یکی از عوامل موثر در رشد و گسترش صنعت نساجی یزد توسعه بازار تولیدات نساجی است. کاری که نیاز به برنامه ریزی جدی و اساسی از جمله ایجاد بنگاههای حقیقی و حقوقی فروش با نام تجاری ایرانی، تیمهای فعال صادراتی، برگزاری نمایشگاههای داخلی و بین المللی و تبلیغات گسترده برای معرفی تولیدات داخل به مردم دارد.

66 درصد از سهم بازار کشور متعلق به پارچه‌های رومبلی یزد
تاریخ: سه شنبه 13 تیر 1396