Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی ˈشهرک پوشاک اشتهاردˈ در منطقه اشتهارد کرج تا پایان سال جاری خبر داد.

به نقل از ایرنا، کورش پرند در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: در فاز دوم به یکهزار نفر آموزش مهارت در زمینه پوشاک داده می شود که این افراد می توانند در اشتهارد و یا هرجایی که می خواهند به کار مشغول شوند.

وی با اشاره به طرح ˈآموزش، تولید، بازاریابی و فروشˈ که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حال اجرا است گفت: این طرح به افراد کمک می کند پس از کسب آموزش و دریافت تسهیلات از طریق کارآفرینان برتر و یا پشتیبانان به کار گرفته شوند.

پرند بیان داشت: افرادی که از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و یا بهزیستی معرفی می شوند در اولویت اجرای طرح هستند.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارآفرینان برتر از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای شناسایی شده اند و سازمان استانداردهای خود را به گونه ای طراحی کرده است که پس از آموزش، افراد به تولید برسند.

وی حوزه های طرح یاد شده را نساجی و پوشاک، سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی، گیاهان دارویی، قالیبافی، بازاریابی، بازار سازی و برند سازی عنوان کرد.

وی با اشاره به این که حوزه سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی می تواند افزایش ارزش افزوده بالایی را برای کشور ایجاد کند، تصریح کرد: در حوزه سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی کمیته های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، تحقیق و توسعه ( R&D )، بازار یابی، نمایشگاهها، حقوق و قوانین را راه اندازی کرده ایم.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور براحتی می توان در حوزه سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی اشتغال بالایی ایجاد کرد.

به گفته پرند تفاهمنامه همکاری در راستای تحقق شعارˈتولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانیˈ و ایجاد زمینه های حضور موفق جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد و رقابت جهانی و تحقق اهداف و اصول پیش بینی شده در آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری و با هدف تربیت و آماده سازی و ارتقای دانش فنی منابع انسانی مورد نیاز اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران جهت ارتقای خدمات و کیفیت محصولات تولیدی شاغلین صنف مذکور امضا شده است.

وی تهیه یک برنامه منسجم آموزشی شامل نیازسنجی آموزشی، تهیه و تدوین استاندارد آموزشی، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی جهت ارتقای مهارت شاغلین و کارآموزان مورد نیاز اتحادیه را موضوع این تفاهمنامه عنوان کرد.

در پایان این مراسم کورش پرند رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و عبادالله محمد ولی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران تفاهمنامه همکاری را امضا کردند.
image_news_538
تاریخ: پنجشنبه 3 بهمن 1392