Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

اتاق تهران در چهارچوب تفاهمنامه خود با اداره ثبت شرکت‌ها، خدماتی جدید را در راستای صرفه‌جویی در هزینه و زمان اعضا به خدمات پیشین خود افزوده است. بر این اساس، اعضای اتاق تهران می‌توانند دو خدمت دیگر، یعنی ثبت‌نام پلمب دفاتر قانونی و پیش‌ثبت‌نام اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی را از طریق نمایندگان اداره ثبت شرکت‌ها که در اتاق تهران مستقر هستند، به انجام برسانند.

این خبر را اعظم رضایی، مدیر واحد عضویت اتاق تهران اعلام کرد و گفت: در تکمیل خدماتی که اتاق تهران از طریق همکاری با اداره ثبت شرکت‌ها به اعضا ارائه می‌کند، در خدمتی جدید، ثبت‌نام پلمب دفاتر قانونی و پیش‌ثبت‌نام اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، توسط نمایندگان اداره ثبت شرکت‌ها در اتاق تهران، میسر شده است.

 

او افزود: از اسفندماه سال جاری، با امضای تفاهمنامه‌ای میان اتاق تهران و اداره ثبت شرکت‌ها، دفتر خدمات ثبت شرکت‌ها در ساختمان شماره یک اتاق تهران ایجاد شده و از آن تاریخ، این امکان برای اعضای حقوقی اتاق تهران فراهم شده است که با مراجعه به این دفتر از کلیه خدمات ثبتی بهره‌مند شوند. چنانکه تاکنون، حدود 200 صورتجلسه به صورت رایگان ثبت شده است. در تکمیل همین رویه و برای آنکه خدمت جدید به اعضای اتاق ارائه شود، ثبت‌نام پلمب دفاتر قانونی و پیش‌ثبت‌نام اظهارنامه نیز از این طریق امکان‌پذیر شده است. این خدمت بیش از سایرین می‌تواند به نفع متقاضیان صدور کارت بازرگانی تمام شود.

او در ادامه از حذف مرحله ارائه فیزیکی گواهی پلمپ خبر داد و گفت: از آنجایی که متقاضیان صدور کارت بازرگانی، باید اظهارنامه دفتر ثبت تجاری در اختیار داشته باشند که پیش نیاز آن، ثبت‌نام در سایت و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها جهت دریافت پلمب دفاتر قانونی است، اکنون پیش‌ثبت‌نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و همچنین درخواست پلمب دفاتر قانونی و ارسال مدارک متقاضی به اداره ثبت شرکت‌ها، از تاریخ اول تیر ماه 1396 به قرارداد اتاق تهران و اداره ثبت شرکت‌ها اضافه شده است. به بیان دیگر، ضرورت گواهی صدور پلمب دفاتر هنوز پابرجاست، اما برگه فیزیکی آن حذف شده و شماره گواهی پلمب در اظهارنامه‌ای که به صورت دستی دریافت می‌شود، درج شده است. لازم به تذکر است که ثبت‌نام در سامانه نیز از طریق نمایندگان اداره ثبت شرکت‌ها که در اتاق تهران استقرار دارند، انجام می‌گیرد.

دفتر امور ثبت شرکت‌ها که حدود چهار ماه است، فعالیت خود را در اتاق تهران آغاز کرده، همزمان با شروع به کار روزانه سایر حوزه‌های اتاق تهران، آماده ارائه خدمات شامل ثبت صورتجلسه تغییرات، پلمب دفاتر قانونی، خدمات مشاوره‌ای در تنظیم صورتجلسه، ثبت انواع صورتجلسه در سامانه ثبت شرکت‌ها و اخذ کد پیگیری و نیز پیش‌ثبت‌نام اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی و ارسال مدارک متقاضیان به اداره ثبت شرکت‌هاست.

ثبت‌نام پلمب دفاتر قانونی و پیش‌ثبت‌نام اظهارنامه ثبت دفتر تجارتی
تاریخ: سه شنبه 20 تیر 1396