Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون وزیر تعاون از تشکیل یکی از بزرگترین تعاونی های تامین نیاز کشور خبر داد و گفت: با تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان پوشاک، زمینه مناسبی جهت اشتغالزایی در حوزه پوشاک فراهم شد.

سید حمید کلانتری  در مراسم امضای تفاهم نامه پنج جانبه تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان پوشاک و احداث شهرک صنعتی پوشاک افزود: امروز یکی از بهترین انواع تعاونی‌های تامین نیاز کشور تشکیل شد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از مهر، وی تصریح کرد: برای آنکه هم افزایی اتفاق افتاده و بهره وری بالا رود و سود به سمت تولید کننده هدایت شود، این تعاونی تامین نیاز راه اندازی می شود.

 

او گفت: ضمن اینکه هر یک از اعضای تعاونی تولید  و انگیزه های خود را دارند، برای تامین نیاز های سایر اعضا اعم از مواد اولیه، تواید و آموزش و توزیع و... و. نیز با یکدیگر همکاری می کنند.

 

کلانتری ادامه داد: این نخستین تجربه در حوزه صنعت پوشاک در قالب یک شهرک صنعتی غیر دولتی است.

 

معاون وزیر تعاون گفت: تولیدی موفق است که هم در جهت منافع ملی و هم در راستای اشتغال باشد. عدالت محور و رقابت پذیر  بوده و کاهش هزینه و افزایش بهره وری را در پی داشته باشد.

 

به گفته کلانتری، شهرک صنعتی پوشاک می تواند در اشتغال کمک بسزایی داشته باشد چرا که صنعت پوشاک ظرفیت بالایی در اشتغالزایی دارد.

 

تامین مالی و تامین وثیقه تعاونی‌های پوشاک

 

مهدی حسین نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون هم  در این مراسم با اشاره به نمادهای اصلی اقتصاد مقاومتی گفت: در این شهرک ما دو کار اساسی می توانیم انجام دهیم. نخست تامین نیازهای مالی برای مواد اولیه و بخش دوم تامین وثیقه برای دریافت وام است.

 

وی افزود: مهمترین مسئله برای شرکتهایی که در این پروژه همکاری دارند، امنیت است؛ به دلیل اینکه طرفین قراردادها یکدیگر را نمی شناسند و تضمین اعتبارات لازم از طریق شرکتهای اعتبارسنجی ما صورت می گیرد.

 

تامین ارزی تولیدکنندگان پوشاک

 

حجت الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون هم طی سخنانی گفت: مطابق قانون اساسی اقتصاد با سه رکن اصلی دولتی و خصوصی و تعاونی فعالیت می کند اما طی این سالها بخش تعاونی نتوانسته سهم مناسبی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد.

 

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون برای تامین منابع مالی و ارزی تعاونی های تولیدی این شهرک صنعتی همکاری خواهد داشت.

 

مهدیان گفت: طبق اساسنامه بانک توسعه تعاون، ۷۰ درصد منابع ما باید صرف اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها و ۳۰ درصد از منابع  صرف بخشهای دیگر  شود.

 

وی تصریح کرد: بنابراین به عنوان بانک ۱۰۰ درصد دولتی موظف هستیم در پروژه های این‌چنینی نقش خود را برای دستیابی به اهداف اقتصادی ایفا کنیم.

 

 در این مراسم تفاهم نامه پنج جانبه همکاریهای مشترک جهت تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک کشور با حضور علی یزدانی، معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران و کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی، مدیر صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، هاکوپیان رییس هیأت مدیره انجمن پوشاک و همچنین مدیر صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به امضا رسید.

تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان پوشاک تشکیل شد
تاریخ: چهارشنبه 21 تیر 1396