Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران گفت: صنعت نساجی در تولید اشتغال پایدار و ثروت ملی بسیار نقش آفرین است.

محمد مهدی رئیس زاده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: نساجی در زمره بزرگترین، مهمترین و قدیمی‌ترین صنایع جهان است که به‌دلیل اشتغالزایی بالا و نقش صنعتی، اقتصادی و اجتماعی فوق‌العاده همواره مورد توجه بیشتر کشورها و اقتصادهای بزرگ دنیا قرار داشته است.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از رادیو اقتصاد، وی اظهارداشت: این صنعت موجب تحول آفرینی تولید در جامعه بین ‌الملل شده و علاوه‌بر ایجاد ارزش ‌افزوده بالا، توان رقابتی فراوانی را برای محصولات تولیدی در عرصه ‌های جهانی به وجود آورده است.

 

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران قدرت اشتغالزایی بالا، ارزآوری، تولید ثروت ملی، نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر نسبت به سایر صنایع، ارزش‌افزوده بالا و غیره را از مزایای متنوع صنعت نساجی برشمرد و گفت: بسیاری از کشورهای جهان صنعتی شدن خود را مدیون صنایع نساجی و پوشاک می دانند.

 

وی در ادامه بیکاری و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را از جمله دغدغه های مهم در کشور عنوان کرد و افزود: توسعه صنایع کوچک و متوسط مانندنساجی، پوشاک و غیره از مهمترین راهکارها برای مقابله به این پدیده است.

 

رئیس زاده در این مصاحبه تولید پوشاک را ممتازترین رشته در صنایع نساجی دانست و اظهارداشت: این رشته صنعتی ضمن برخورداری از بالاترین ارزش‌افزوده در بین صنایع نساجی، قدرت ارزآوری شگرف و ممتاز در ایجاد اشتغال پایدار هم اکنون به عنوان دوستدار محیط‌زیست در دنیا شناخته می شود.

 

وی گفت: صنعت نساجی یک صنعت پویا، ریشه‌دار و مقاوم است و در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور نه‌ تنها توانسته پابرجا بماند بلکه توانسته با قدرت به فعالیت ادامه دهد.

 

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به معضلات ریشه ای تولید چادر مشکی در کشور افزود: منابع مالی، توجه به صنایع بزرگ و غفلت از توسعه صنایع پائین دستی، تحریم های ظالمانه دشمنان، واردات بی رویه، قاچاق و غیره از جمله این موارد است.

 

وی ضمن اشاره به اجرای طرح تولیدی پارچه چادر مشکی در کشور اظهارداشت: این طرح آبان ماه سال گذشته با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پارچه در شهر کرد راه اندازی شد.

 

رئیس زاده یادآورشد: در حال حاضر ایران بیشترین میزان مصرف چادر مشکی را در بین کشورهای منطقه و حتی جهان به خود اختصاص داده بنابراین می طلبد دولتمردان حمایت های جدی به جهت رشد و بالندگی از این صنعت داشته باشند.

 

برنامه «کالای ایرانی» کاری از شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه با هدف حمایت از تولید ملی و معرفی کالاهای داخلی تهیه و پخش می‌شود.

اشتغال پایدار در گرو توسعه صنعت نساجی
تاریخ: شنبه 24 تیر 1396