Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

🔹متولیان صنعتی معتقدند تمرکز زنجیره ارزش پوشاک در یک محل، ضمن توسعه بازار برندها، کاهش هزینه‌ها در این صنعت را به‌دنبال دارد. کشورهای ایتالیا، چین، کره‌جنوبی و ترکیه نیز تاکنون برای سرمایه‌گذاری در این شهرک اعلام آمادگی کرده‌اند.

🔹استارت راه‌اندازی شهرک‌ تخصصی پوشاک زده شد و به این طریق مجموع شهرک‌های تخصصی موجود در کشور به عدد ۴۶ رسید. راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در تهران اردیبهشت سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و براساس آن مقرر شد تا ۱۹۳ هکتار زمین (قابل توسعه تا ۳۰۰ هکتار) در اختیار واحدهای تولیدی پوشاک قرار گیرد، طرحی که حالا به مرحله نهایی شدن نزدیک شده است.

🔹به گفته برخی از مسوولان صنعت پوشاک به‌دلیل اینکه توسعه بنگاه‌های فعال در صنعت پوشاک در کوتاه‌مدت مقدور نیست، ایجاد شهرک تولید پوشاک در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) این امکان را برای بنگاه‌های این صنعت به وجود می‌آورد تا با اتصال به زنجیره صنعت پوشاک سریع‌تر طعم توسعه را بچشند؛ چراکه گردهم آمدن واحدهای تولیدی امکان دسترسی آنها به مواد اولیه را تسریع و از سوی دیگر شرایط را برای رشد این صنعت فراهم می‌کند.

🔹در این پروژه طراحی، احداث و بهره‌برداری از شهرک با در نظر گرفتن تمامی حلقه‌های زنجیره ارزش پوشاک در یک محل برای اولین بار پیش‌بینی شده است. از بخش مواد اولیه ساخت انبارها، فروشگاه‌های صنعتی و تامین مواد اولیه به صورت گروهی و خرید مشترک پیش‌بینی شده است. در بخش طراحی و مد ساخت مدرسه مد و مرکز آموزش و هنرستان در نظر گرفته شده و در بخش تولید نیز ساخت کارخانه‌های بزرگ تولید پوشاک و کارگاه‌های تولیدی با تخصص‌های خاص مدنظر است. همچنین در حوزه بازاریابی، توزیع و فروش راه‌اندازی گمرک، نمایشگاه دائمی و سالن‌های همایش در دستور کار قرار گرفته است/اقتصادنیوز

اعلان جنگ ایران به پوشاک ترک
تاریخ: شنبه 24 تیر 1396