Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
تفاهم‌نامه همکاری و هم‌افزایی در تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان صنعت پوشاک کشور و ساخت و راه‌اندازی شهرک صنعتی پوشاک کشور در منطقه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) امضا شده است.

 چند سالی است اخباری مبنی بر راه‌اندازی شهرک پوشاک به گوش می‌رسد، اما چند روز بیشتر از امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه حمایت از فعالان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، توسعه همکاری‌های مشترک و تلاش هماهنگ نمی‌گذرد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از هنرآنلاین، این تفاهم‌نامه در راستای همکاری و هم‌افزایی در تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان صنعت پوشاک کشور و ساخت و راه‌اندازی شهرک صنعتی پوشاک کشور در منطقه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) امضا شده است.

 

این تفاهم‌نامه حکایت از همکاری‌های مشترک برای تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان و ساخت شهرک صنعتی پوشاک کشور دارد که قرار است در حاشیه پایتخت احداث شود.

 

اما در این مجال قصد داریم به بیان برخی از اهداف احداث این شهرک بپردازیم که در رأس آن‌ها برگزاری نمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف و مرتبط با عرصه مد و لباس است.

 

علاوه بر وزارت صنعت، وزارت تعاون، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و انجمن تخصصی مرتبط حضور دارند، بنابراین مجموعه‌ای جامع در این پروژه شکل گرفته است که با احداث این شهرک، شاهد ایجاد رونق بیشتر در این بخش باشیم.

 

البته با توجه به اینکه دولت، بخش تعاون و بخش خصوصی در این کار مشترک حضور دارند و در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نمونه عملی و خارج از شعار و همایش است که با نگاه جمعی به انجام خواهد رسید به نظر می‌رسد اتفاق بزرگی در زمینه تحقق اشتغال‌زایی رخ دهد.

 

به گفته سومبات هاکوپیان، رئیس انجمن صنعت پوشاک کشور شهرک صنعتی پوشاک کشور نخستین نمونه از این دست در کشور خواهد بود و بیش از 50 هزار نفر اشتغال در زمان بهره‌برداری آن پیش‌بینی می‌شود.

 

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از سال گذشته که زمزمه‌های خبر احداث شهرک پوشاک به گوش رسید بارها تأکید کرده است که ظرفیت ایجاد اشتغال در صنعت پوشاک تا 1.5 میلیون نفر است و باید بنگاه‌های فعال در صنعت پوشاک را بزرگ کنیم.

 

به هر روی به زودی شهرک پوشاک ایران در زمینی نزدیک به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد پروسه احداث می‌شود تا در آینده نزدیک هم سهم ایران در بازار منطقه افزایش یابد و هم جایگاه خود را از این بازار بازپس گیرد.

مراحل مقدماتی راه‌اندازی شهرک پوشاک ایران
تاریخ: دوشنبه 26 تیر 1396