Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
استاندار زنجان گفت: استان زنجان یکی از قطب های مهم صنعت نساجی در کشور به شمار می آید، به طوری که امروزه ۵ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده و ۸۰ واحد نساجی نیز در استان زنجان فعال است.

اسدالله درویش امیری در دیدار با سفیر کشور اندونزی و جمعی از فعالان اقتصادی این کشور اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت و امکانات فراوان و ممتازی در زمینه فعالیت های اقتصادی در حوزه های مختلف دارد که می توان با اجرایی کردن تفاهم نامه هایی روابط تجاری میان کشور اندونزی و استان زنجان را افزایش داد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری مهر، وی با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه های اقتصادی و فرهنگی می تواند همکاری مطلوبی با کشور اندونزی داشته باشد، ادامه داد: باید با تعاملات دو جانبه و استفاده از ظرفیت بازرگانان و تولیدکنندگان، نیازهای کشورها را شناسایی نماییم تا در زمینه صادرات و واردات همکاری مطلوبی دیگر کشورها داشته باشیم.

 

درویش امیری بر لزوم گسترش و تحکیم روابط بین کشور اندونزی با جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن با استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های موجود در راستای توسعه تعاملات دو جانبه استفاده نماییم، تا با مشارکت و همکاری شاهد افزایش فعالیت های اقتصادی بین دو کشور باشیم.

 

استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورهای ایران و اندونزی دو کشور مسلمان می باشند، با تعاملات و ارتباطات در حوزه فرهنگی و سیاسی نیز می توانند موجب تقویت جامعه مسلمانان در دنیا شوند و تمدن بزرگ اسلامی را روز به روز در جهان گسترش دهند.

 

درویش امیری با تاکید بر اینکه باید حجم مبادلات تجاری میان کشور اندونزی و کشور ایران به ویژه استان زنجان افزایش یابد، یادآور شد: از آنجایی که ۸۶ درصد جمعیت کشور اندونزی مسلمان هستند، این امر می تواند نقطه قوتی برای ارتباط تنگاتنگ بین دو کشور به شمار آید.

 

وی با تاکید بر اینکه باید با گسترش ارتباطات، قدرت اقتصادی کشورهای اسلامی را بالا برد، ابراز امیدواری نمود: با ایجاد فرصت های مناسب، کشور اندونزی در مبادلات تجاری و اقتصادی از ظرفیت کشور ایران به خوبی استفاده نماید.

 

استاندار زنجان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که دارای تمدن ۷ هزار ساله است و استان زنجان نیز به تبع آن در جغرافیای جمهوری اسلامی آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد.

 

درویش امیری با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان صنایع نساجی در کشور است، خاطرنشان کرد: استان زنجان یکی از قطب های مهم صنعت نساجی در کشور به شمار می آید، به طوری که امروزه ۵ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده و  ۸۰ واحد نساجی نیز در استان زنجان فعال است.

 

وی اظهار کرد: استان زنجان یکی از قطب های اصلی برق و الکترونیک کشور نیز محسوب می شود و در تولید ترانس برق، ظرفیت بالایی دارد و در این حوزه می تواند با کشور اندونزی همکاری لازم را داشته باشد.

 

استاندار زنجان به ظرفیت های تاریخی استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: موزه تاریخی مردان نمکی از آثار مهم استان زنجان به شمار می آید، در این موزه، سه جسد مردان نمکی نگهداری می شود که نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ سال قدمت دارند.

 

درویش امیری ادامه داد: استان زنجان یکی از قطب های مهم کشور در حوزه منابع  معدنی نیز به شمار می آید و همچنین در حوزه کشاورزی بیش از ۵/۲ برابر میزان مصرف مردم استان تولید دارد، که این امر ظرفیت بالای استان زنجان را در بخش کشاورزی نشان می دهد.

 

وی به برگزاری سالانه جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای استان زنجان، برگزاری این جشنواره در استان موجب گردیدکه نقطه اشتراکی بین کشورهای عضو اکو به وجود آید، به طوری که در هر دوره سفیران زیادی همچون سفیر اندونزی و سایر کشورهای جهان در این جشنواره شرکت می نمایند.

 

افزایش روابط تجاری میان کشورهای اندونزی و ایران

 

سفیر کشور اندونزی با بیان اینکه کشور اندونزی در حوزه های فرهنگی، تاریخی و اقتصادی نقاط مشترک فراوانی با ایران و به تبع آن با استان زنجان دارد، ابراز امیدواری کرد: با برقراری ارتباط دو سویه بین کشور اندونزی و استان زنجان، شاهد افزایش ارتباطات به ویژه در زمینه مبادلات تجاری و مسائل اقتصادی باشیم.

 

 اکتاوینو علیمدین  اظهار کرد: با افزایش ارتباطات بین تجار، می توان از ظرفیت یکدیگر در عرصه های مختلف استفاده نمود.

 

وی با اشاره به اینکه کشور اندونزی نسبت به سال 2015 توانسته، در حوزه ارتباطات تجاری، 37 درصد رشد داشته باشد، ادامه داد: در حال حاضر با افزایش واردات، سعی داریم در کشور ایران سرمایه گذاری نماییم و در زمینه مسائل اقتصادی همکاری مطلوبی داشته باشیم.

 

این سفیر اندونزیایی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان منطقه استراتژیک در منطقه شناخته شده است، افزود: استان زنجان در زمینه برق و الکترونیک، معدن و صنعت نساجی ظرفیت بالایی دارد که امیدواریم، با ایجاد و گسترش تعاملات و با ارائه برنامه های مناسب در پیشبرد اهداف اقتصادی تلاش کنیم.

 

علمیدین با اشاره به برگزاری  نمایشگاه اکسپو طی سال گذشته و حضور تاجران ایرانی در کشور اندونزی افزود: امسال نیز علاقه مند هستیم در این نمایشگاه بازرگانانی از استان های مختلف ایران، مانند زنجان، آذربایجان شرقی و غربی حضور یابند و علاوه بر آشنایی با تجار اندونزیایی، محصولات خود را نیز معرفی کنند.

استان زنجان یکی از قطب های مهم صنعت نساجی در کشور است
تاریخ: دوشنبه 26 تیر 1396